Iskolára hangolás játékkal, drámajátékkal

Molnár Erika: Iskolára hangolás játékkal, drámajátékkal. In: Módszertani közlemények, (58) 3. pp. 23-26. (2018)

[thumbnail of modszertani_058_003_023-026.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_058_003_023-026.pdf

Letöltés (307kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Games which essence lies not in the objects play an important role in a child’s life. When children start school they already have some knowledge about their direct and wider environment, their learning experience is expanding. We must bear in mind that the nursery school students are confident, independent and we must not turn them into exhausted, uncertain primary school ones. This age group is very active, playful; their attention is engaged only by interesting things. Within the framework of institutionalized learning drama games can be used to actively involve lower primary school students in learning.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2018
Kötet: 58
Szám: 3
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 23-26
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/56891/
Kulcsszavak: Drámapedagógia, Drámajáték
Megjegyzések: Bibliogr.: 26. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. jan. 30. 06:52
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 09:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/56940
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet