So many goods, so many anchorings

Szepesi László; Komáromi György: So many goods, so many anchorings. In: Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban. pp. 488-502. (2012)

[thumbnail of erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_488-502.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_488-502.pdf

Letöltés (114kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

This article will discuss some aspects of the well-known behavioral pattern in decision making; the anchoring. We will present some empirical evidence that in bidding for three different goods the strength of the anchoring effect was significantly different, which could be explained by qualitative issues. Using experimental data we found no significant difference between female and male decisions, and we could not support that involving money in the experiments would matter either.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban
Dátum: 2012
ISBN: 978-963-306-117-6
Oldalak: pp. 488-502
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57381/
Kulcsszavak: Döntéshozatal, Közgazdaságtan
Megjegyzések: Bibliogr.: 497. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 21. 11:30
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 02. 10:13
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57576
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet