Mi lesz a személyes kapcsolatok sorsa az információs technológia világában az üzleti piacokon?

Hetesi Erzsébet; Révész Balázs: Mi lesz a személyes kapcsolatok sorsa az információs technológia világában az üzleti piacokon? In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 245-266. (2017)

[thumbnail of menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_245-266.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_245-266.pdf

Letöltés (8MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években olyan radikális változásokat hozott az információs technológia turbulens terjedése, ami nem hagyta érintetlenül az üzleti piacok kapcsolati gyakorlatát sem. Megszünteti-e a személyes kapcsolatok, a bizalom, a méltányosság és a lojalitás jelentőségét a szervezetközi kapcsolatokban az információs technológia terjedése? Tanulmányunkban erre a dilemmára 3 kutatással kívánunk választ adni. Kutatási eredményeink arra hívják fel a figyelmet, hogy miközben az információs technológia átalakítja a szervezetek közötti kapcsolttartás technikáit, a személyes találkozások továbbra sem veszítenek jelentőségükből. Az első kérdőíves vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy az információs technológiai lehetőségek az ügyfelekkel való kapcsolattartásban áttörő változást hoztak, a mélyinterjúk elemzése azonban látszólag ezzel ellentétes tendenciát jelez: a személyes találkozásokat a felek továbbra is fontosnak tartják. Második kérdőíves vizsgálatunk eredményei alapján úgy gondoljuk, hogy a szervezetek közötti kapcsolatokban mindkét „találkozási” megoldás hatékony lehet, és azok a jövőben együttesen eredményezik a kapcsolatok minőségének értékelését a felek részéről, valamint hozzájárulnak a hosszútávú együttműködés fennmaradásához.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Dátum: 2017
ISBN: 978-963-306-544-0
Oldalak: pp. 245-266
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/
Kulcsszavak: Információs technológia, Ügyfélkapcsolatok, Személyes kapcsolat, Kapcsolatmenedzsment
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 263-266. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 29. 14:15
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 14. 14:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57702
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet