Hámori Balázs: Változások a fogyasztók viselkedésében az információs technológiák hatására. In: Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban. pp. 408-429. (2017)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_408-429.pdf Letöltés (467kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
E tanulmányban a fogyasztók viselkedésváltozásait vizsgáljuk a gazdaság informatizálásával összefüggésben. Az infokommunikációs technológiák elterjedése legalább akkora változást hozott a fogyasztók helyzetében, mint a maga idején a gépi nagyipar. Az internet hozzáférhetősége az egész glóbuszon, továbbá a szállítás-raktározás ITC-re alapozott racionalizálása drámaian lecsökkentette a tranzakciós költségeket, aminek a következtében a fogyasztók függetleníthetik vásárlásaikat a helytől és az időtől. Az internet kilendítette a fogyasztókat passzív szerepükből, s már nem várják tehetetlenül, hogy mit kíván neki eladni az ipar. A szolgáltatást vagy termékeket akkor és úgy kell nyújtani számukra, amikor és ahogy nekik éppen megfelel. Egyre kevésbé lehet pusztán tárgyakkal meghódítani őket, élményekre vágynak, s magát a vásárlási aktust is élményekkel körítve igénylik. Miközben a termelők és szolgáltatók reagálnak a fogyasztói magatartás változásaira, továbbra is megpróbálják manipulálni a fogyasztókat, s gyakran sikerrel. A “sztárgyártással” a vállalatok részben visszaveszik a fogyasztóktól a fogyasztás autonóm meghatározásának a lehetőségét.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban |
Dátum: | 2017 |
ISBN: | 978-963-306-544-0 |
Oldalak: | pp. 408-429 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57389/ |
Kulcsszavak: | Fogyasztói magatartás, Információs technológia |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 427-429. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 30. 11:08 |
Utolsó módosítás: | 2020. ápr. 14. 14:37 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57711 |
Tétel nézet |