Szekvenciajelölés gráfalapú, részben felügyelt tanulási módszerrel

Molnár Gábor József; Farkas Richárd: Szekvenciajelölés gráfalapú, részben felügyelt tanulási módszerrel.

[thumbnail of msznykonf_006_360-363.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
msznykonf_006_360-363.pdf

Letöltés (75kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A felügyelt tanulás f problémája, hogy az egyedek kézi jelölése költséges és idigényes. Ez különösen igaz a szekvenciajelölés esetében, ahol egy tanítóhalmaz elkészítése több ezer token átvizsgálását igényli. Természetesen adódik az az igény, hogy olyan módszereket dolgozzunk ki, amelyek kevesebb tanítópélda ellenére is megfelel modellt képesek építeni. Továbbá a klasszikus, szekvenciajelölésre használt algoritmusok kis méret tanítóhalmazokon legtöbbször rosszul teljesítenek. Ezzel szemben a részben felügyelt tanulás éppen az elz igénynek próbál eleget tenni. Kísérleteinkben arra igyekeztünk rámutatni, hogy kis számú tanítópéldán alkalmazva a gráfalapú, részben felügyelt tanulási módszereket, azok jobb eredményt érnek el, mint a manapság gyakran alkalmazott szekvenciajelölk.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia
Dátum: 2009
Kötet: 6
ISBN: 978-963-482-982-9
Oldalak: pp. 360-363
Konferencia neve: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (6.) (2009) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/58547/
Kulcsszavak: Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Megjegyzések: Bibliogr.: 363. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. jún. 19. 12:47
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58727
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet