Molnár Gábor József; Farkas Richárd: Szekvenciajelölés gráfalapú, részben felügyelt tanulási módszerrel.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
msznykonf_006_360-363.pdf Letöltés (75kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A felügyelt tanulás f problémája, hogy az egyedek kézi jelölése költséges és idigényes. Ez különösen igaz a szekvenciajelölés esetében, ahol egy tanítóhalmaz elkészítése több ezer token átvizsgálását igényli. Természetesen adódik az az igény, hogy olyan módszereket dolgozzunk ki, amelyek kevesebb tanítópélda ellenére is megfelel modellt képesek építeni. Továbbá a klasszikus, szekvenciajelölésre használt algoritmusok kis méret tanítóhalmazokon legtöbbször rosszul teljesítenek. Ezzel szemben a részben felügyelt tanulás éppen az elz igénynek próbál eleget tenni. Kísérleteinkben arra igyekeztünk rámutatni, hogy kis számú tanítópéldán alkalmazva a gráfalapú, részben felügyelt tanulási módszereket, azok jobb eredményt érnek el, mint a manapság gyakran alkalmazott szekvenciajelölk.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia |
Dátum: | 2009 |
Kötet: | 6 |
ISBN: | 978-963-482-982-9 |
Oldalak: | pp. 360-363 |
Konferencia neve: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (6.) (2009) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/58547/ |
Kulcsszavak: | Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 363. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. jún. 19. 12:47 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 11:50 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58727 |
Tétel nézet |