Az iskolai idő értékelése nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak tartalomelemzése alapján

Huszár Zsuzsanna; Sramó András: Az iskolai idő értékelése nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak tartalomelemzése alapján.

[thumbnail of msznykonf_002_227-229.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
msznykonf_002_227-229.pdf

Letöltés (285kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Jelen írásunk az előző évi konferenciára készített előadásunk (Idői struktúrák feltárása kvalitatív és kvantitatív szövegelemzéssel) szerves folytatása; végigviszi és összegzi a 2003-as prezentációban példával illusztrált tartalomelemzést a nyolcadik osztályosok érvelő fogalmazásainak részmintájára. Az idői struktúrák vizsgálatának korábban vázolt szempontrendszerén túl az új előadás bemutatja a szövegjellemzők bináris kódolását, mint a számítógépes feldolgozás manuálisan előállított bemenetét. Az előadás ezen bemenet alapján lehetséges gépi ábrázolásmódokat mutat be, és rávilágít ezen újszerű ábrázolásmódok kutatásban betöltött funkciójára. A kivonat összegzi a cikk legfontosabb mondanivalóját.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia
Dátum: 2004
Kötet: 2
Oldalak: pp. 227-229
Konferencia neve: Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia (2.) (2004) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/59177/
Kulcsszavak: Nyelvészet - számítógép alkalmazása
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 228-229. ; összefoglalás magyar nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. júl. 16. 13:59
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:51
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/59303
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet