High-tech assessment and novel low-cost opportunities in education

High-tech assessment and novel low-cost opportunities in education.

[thumbnail of pek_2012_050-051.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
pek_2012_050-051.pdf

Letöltés (230kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Recent technological advances promise „time leap” for education in remote and underdeveloped areas through the fast spreading of multi-core mobile devices equipped with webcams, light-weight software technology components including fast image processing algorithms for CGPUs, the combination of CPU and GPU, versatile graphic software tools and high bandwidth Internet communication. Advances are also fast in machine learning, natural language processing, machine vision, data mining, and collaborative filtering, not to mention the abundance of human annotated content, databases and ontologies, like Wikipedia. These advances pave the way for inexpensive intelligent tutors „who” learn and infer from the statistical information encompassed by large databases, can mimic human tutors, optimize learning trajectories, and supervised by human experts. The goal of this symposium is to highlight the particular components needed for this „time leap”, some novel result, some preliminary ones, and the work which is in progress.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Rovatcím: Szimpózium
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Pedagógiai Értékelési Konferencia
Dátum: 2012
Kötet: 10
Oldalak: pp. 50-51
Konferencia neve: Pedagógiai Értékelési Konferencia (10.) (2012) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/59495/
Kulcsszavak: Technológia - előadáskivonat, Oktatás - előadáskivonat
Megjegyzések: Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. aug. 28. 08:41
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 11:55
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/60794
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet