Az angol nyelvi szókincs elsajátításának kérdései magyar kontextusban

Orosz Andrea: Az angol nyelvi szókincs elsajátításának kérdései magyar kontextusban.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_109-114.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_109-114.pdf

Letöltés (309kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Both primary and secondary school students are taught a large number of vocabularies. Students mug up words and write ‘word tests’ day by day, so their ‘knowledge’ is seemingly assessed. Nevertheless, the results of these word tests might be misleading. What is the real number of vocabulary that is retained? What do these tests tell us about the students’ English vocabulary size? The presentation intends to give a brief insight into an alternative method, which measures learners’ vocabulary size and progress both in primary and secondary schools. The methodology of vocabulary size estimation in English, so that it is comparable with vocabulary size testing in other foreign languages, is described. The aim of the presentation is also to compare secondary school final year students’ English maturity exam results with the results of the Swansea X Jex vocabulary size test.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: The problems of English vocabulary learning in a Hungarian context
Rovatcím: Filológia
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Dátum: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Oldalak: pp. 109-114
Konferencia neve: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Kulcsszavak: Idegen nyelv ismerete, Angol nyelv tanulása
Megjegyzések: Bibliogr.: 113. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. dec. 05. 12:47
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64190
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet