Döbör Ágota: Tehetséges és átlagos képességű diákok szövegértésének alakulása általános iskolában.
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_176-181.pdf Letöltés (425kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
In recent years, the issue of children’s poor reading comprehension skills has come into focus. Not only reading, but comprehension, also, is a complex process. In the following, we present the partial results of a national research project, carried out on a sample of 700 students, in 2005-2006. The goal of the research was, on the one hand, to get a picture of the level of the reading-comprehension skills of average children and, on the other hand, to compare this with the results of students in schools for talented children. The results are, in some parts, surprising, especially when compared with the results of research carried out 10 years ago.
Mű típusa: | Konferencia vagy workshop anyag |
---|---|
Egyéb cím: | The change in reading comprehension skills of talented and average students at primary school |
Rovatcím: | Pedagógia-pszichológia-metodika |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai |
Dátum: | 2009 |
ISBN: | 978-963-9927-15-5 |
Oldalak: | pp. 176-181 |
Konferencia neve: | Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged) |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/ |
Kulcsszavak: | Szövegértés - általános iskola |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 181. p. ; összefoglalás angol nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. dec. 07. 08:08 |
Utolsó módosítás: | 2022. nov. 08. 13:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64201 |
Tétel nézet |