The mobile commerce as the next generation of e-commerce

Narmin Miriyeva: The mobile commerce as the next generation of e-commerce. In: Acta Universitatis Szegediensis : forum : publicationes doctorandorum juridicorum, (9). pp. 69-85. (2019)

[thumbnail of forum_doctorandorum_2019_069-085.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
forum_doctorandorum_2019_069-085.pdf

Letöltés (425kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In just several years, commercial transactions through the Internet and other online platforms have expanded in a great amount. Furthermore, the majority of these transactions are made either through e-commerce applications or by other innovative online platforms. One of these updated and technology-facilitated communication ways are transactions via mobile and portable devices. Mobile services have displayed an incredible increase in preceding years and the situation is changing rapidly due to the widespread use of smartphones and tablet computers. Mobile commerce is the latest new technology in the e-commerce market. The need for mobile commerce for a businessman is very relevant. The tendency of new technologies has become a changing point in the market. Mobile commerce is leveraging the potential of wireless technology to expand the reach of e-commerce applications anytime and anywhere. Mobile applications can be used to support transactions with customers and suppliers, as well as to conduct e-business inside and outside organizational boundaries and become an integral part of an organization's strategy. This paper provides a broad overview of what mobile commerce is, its evolution, unique features and as well as applications of mobile commerce for business sphere and social life. Mobile commerce has great power not only for consumers but also for business entrepreneurs. As long as you have a mobile device, you can easily reach the Internet and use the services of mobile commerce anywhere and anytime without any constraints. Keywords: mobile devices, literature review, e-commerce, m-commerce, wireless technology, unique features of mobile commerce, mobile commerce application. Az internetes kereskedelmi tranzakciók száma ugrásszerűen megnőtt az utóbbi években. Nagy részüket mobilapplikációkon vagy más innovatív online platformokon keresztül bonyolítják le. Az új technológiák gyors elterjedése miatt a piac fordulóponthoz ért. Egy internethozzáféréssel rendelkező okostelefon vagy tablet használatával ugyanis megszűntek a hagyományos térbeli és időbeli korlátok, ma már bármit el lehet intézni, akár út közben is. Az új mobil eszközök és szolgáltatások rohamos fejlődése nem csak az egyéni szokások gyökeres változását hozta magával, hanem egyúttal az egész kereskedelmi rendszerre jelentős hatással vannak. A mobiltelefonon keresztül történő adás-vétel mára az elektronikus kereskedelem (ekereskedelem) meghatározó elemévé vált. A mobil kereskedelem (m-kereskedelem) a fogyasztás egy új aspektusa és egyben a vásárlókkal való kommunikációnak egy még hatásosabb módja. Ugyanakkor ma már nem csak a vásárlók elérésére használják ezeket az eszközöket és szolgáltatásokat, hanem a vállalkozások belső szervezeti stratégiájának is az egyik legfontosabb részét képezik. Jelen tanulmány átfogó képet ad a mobil eszközök, az m-kereskedelem fejlődéséről és mai helyzetéről. A mobil kereskedelem és az ezzel szorosan összefüggő fogalmak meghatározását követően a szerző bemutatja az üzleti- és közösségi életben használatos mobilapplikációk jellegzetességeit, és segítséget nyújt a csoportosítási szempontok felállítását, valamint - a legújabb generáció (5G) miatt szükségessé vált - az egész mobil szektort érintő szabályozási reform lehetséges irányait illetően.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: A mobil kereskedelem, mint az e-kereskedelem új generációja
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Acta Universitatis Szegediensis : forum : publicationes doctorandorum juridicorum
Dátum: 2019
Kötet: 9
ISSN: 2063-5540
Oldalak: pp. 69-85
Nyelv: magyar , angol
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/70548/
Kulcsszavak: Információs társadalom, Kereskedelem - elektronikus, Innováció
Megjegyzések: Bibliogr. a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Szakterület: 01. Természettudományok
01. Természettudományok > 01.02. Számítás- és információtudomány
Feltöltés dátuma: 2020. dec. 02. 12:51
Utolsó módosítás: 2023. feb. 21. 09:33
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/70729
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet