Business image and strategies in Romanian agritourism

Iosim Iasmina; Popescu Gabriela; Suba Anka; Sirbulescu Claudia: Business image and strategies in Romanian agritourism. In: Review on agriculture and rural development, (10) 1-2. pp. 107-114. (2021)

[thumbnail of agricul_review_2021_001_002_107-114.pdf] Cikk, tanulmány, mű
agricul_review_2021_001_002_107-114.pdf

Letöltés (706kB)

Absztrakt (kivonat)

Business image is a paramount when it comes to improve a company’s desirability as a borrower, client, customer, employer, supplier, etc. The most important strategies to build up business image are creating a website, creating straightforward, easy-to-understand pricing, designing the business image, doing a referral exchange, encouraging personal recommendations, listing creatively and widely, maintaining a customer database, maintaining good employee relations, making a marketing plan, making the business look good, naming and branding, and using the press. The paper presents the most important strategies illustrated by three Romanian agritourism guesthouses.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Review on agriculture and rural development
Dátum: 2021
Kötet: 10
Szám: 1-2
ISSN: 2677-0792
Oldalak: pp. 107-114
Nyelv: angol
Kiadó: University of Szeged, Faculty of Agriculture
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74663/
DOI: 10.14232/rard.2021.1-2.107-114
Kulcsszavak: Turizmus - falusi - Románia, Vendéglátás - idegenforgalom - Románia
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 113-114. ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.07. Társadalom- és gazdaságföldrajz
Feltöltés dátuma: 2022. már. 24. 11:06
Utolsó módosítás: 2022. már. 24. 11:06
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74703
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet