Vissza |
A DIFER-kutatások újabb eredményei.
Helyzetkép az erdélyi anyanyelvoktatásról.
A konferencián prezentáló résztvevők : névmutató.
A szociálisérdek-érvényesítés többszempontú vizsgálata.
Barassevich Tamás: Az állampolgári kompetencia fogalmi megalapozása általános és középiskolás tankönyvekben.
Benkő M. Brigitta: Szociológiai tudásszintmérés végzős szociális munkás hallgatók körében.
Bodáné Kendrovics Rita: Új, alternatív oktatási módszerek szükségessége a környezetmérnök BSc képzésben.
Bordás Andrea: A helyesírási képesség és az iskolai eredményesség összefüggései.
Braunitzer Gábor: A Fish-face teszt eredményei és a szociálisérdek-érvényesítő képességek kapcsolata 4-17 éves korban.
Csaplár Péterné: A viselkedészavarok nyomában...vagy mi is van a fülünk körül? : a 2007-es SNI kontrollvizsgálódás margójára...
Csapó Benő; Székely László; Tóth Edit: Az iskolai különbségek változása a longitudinális vizsgálat adatainak tükrében.
Csordás Józsefné Anda Éva: A megkésett fejlődésű gyermekek számolási készségének fejlesztési módszerei az iskola első éveiben.
Csíkos Csaba: A choice - no-choice metodológia és alkalmazási lehetőségei a matematikai gondolkodás és az olvasás kutatásában.
Csíkos Csaba; Molnár Éva: Az olvasásra vonatkozó meggyőződések és a szövegértési teljesítmény összefüggései 3-5. osztályban.
Dancsó Tünde: A 12. évfolyamos tanulók informatikai készségeinek fejlettsége, az egyes készségek fejlettsége közötti összefüggések.
Dancsó Tünde: Az informatikai készségek és a PISA-mérés eredményei közötti összefüggések.
Dohány Gabriella: A zenei műveltség kialakításának lehetőségei a középfokú oktatásban.
Dévény Ágnes: Az idegen nyelvi közvetítés készség a vizsgaeredmények statisztikai elemzésének tükrében.
Erdei Ildikó: Iskolaérettség és nyelvi életkor összefüggéseinek vizsgálata többnyelvű környezetben élő gyerekek esetében.
Fejes József Balázs: A célorientációs elmélet lehetőségei a tanulási környezet motivációs szempontú vizsgálatában.
Frey Andreas: Multidimenzionális adaptív tesztelés alkalmazása nagymintás mérési programokban.
Habók Anita: Fogalmi térképek alkalmazása természettudományos tantárgyakban.
Habók Anita: A tanulási stratégiák használata egy fogalmi térképes program után.
Hartig Johannes: A feladat jellemzőinek konstruktum validálásra és kritérium orientált mérésre történő felhasználása.
Hegyi Ildikó: A cigány nyelv - romani- oktatásának lehetőségei : a kutatások tükrében.
Horváth Zsófia: Az erdélyi serdülő diákok énképének vizsgálata önjellemzéseik alapján.
Józsa Krisztián; Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhiba és a beszédhanghallás összefüggése tanulásban akadályozott gyermekeknél.
Józsa Krisztián; Kelemen Rita: Matematikai szöveges feladatok megoldásának jellemzői tanulásban akadályozott és többségi gyermekek esetében.
Kaczur Sándor; Kiss Gabriella: A programozási alapok tantárgy tesztkérdéseihez tartozó vizsgaeredmények értékelése.
Kasik László: 4-17 évesek és szüleik szociálisérdek-érvényesítő képességeinek működése.
Kelemen-Molitorisz Anikó: Olvasásistratégia-használat és olvasáshoz kötődő változók összefüggésének vizsgálata budapesti szakközépiskolások körében.
Kinyó László: A magyarországi történelem és társadalomismeret tudásszintmérések, teljesítményvizsgálatok metaelemzése.
Kluknavszky Ágnes; Tóth Zoltán: A tanulók tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel.
Koreczné Kazinczi Ilona: KP-LAB : az összevont osztályú iskolákban tanító tanár innovatív képességeinek fejlesztése az IKT eszközeivel.
Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné: A természetismeret tanulását befolyásoló tényezők vizsgálata 5. és 6. évfolyamon.
Kovács-Krassói Anikó; Keszeli Sándor; Ferencz Zoltán: A megtérés tényezői a mai Magyarországon.
Kovácsné Duró Andrea: A szöveges értékelés gyakorlata az alsó tagozatos pedagógusok véleményének tükrében.
Kádár Annamária: Logikus vonások a kisiskolások szövegalkotásában : gondolkodáslélektani sajátosságok a diákok szabadon írt meséi alapján.
Kárpáti Andrea; Kováts Antalné: A vizuális kompetencia vizsgálata komplex alkotó-befogadó feladatsorral.
Kétyi András: IKT eszközök rendszeres használata kollaboratív nyelvtanulási környezetben.
Lakatosné Török Erika: Pedagógusok IKT kompetenciái és pedagógiai stratégiái óravázlataik elemzése alapján.
Loch Ágnes: A feladat nyelvének hatása az angol nyelvi olvasásértési tesztek eredményére.
Molnár Edit Katalin: A fogalmazásképesség fejlődése és mérése : egy longitudinális vizsgálat tanulságai.
Molnár Gyöngyvér: IKT-s eszközök használata a tanárképzésben : problémaalapú tanulás multimédiás tanulási környezetben.
Molnár Gyöngyvér: Köszöntő.
Nagy Dóra: Döntésjátékok - mint a döntéshozó képesség fejlesztői.
Nagy Lászlóné; Korom Erzsébet: Az ismeretek megértését segítő fejlesztő program a természetismeret tanításához.
Nagy Zsuzsanna: 11. osztályos tanulók szövegalkotási képessége és szövegtani ismeretei.
Nagy Zsuzsanna: Középső csoportos gyermekek vizsgálata a DIFER-tesztrendszerrel és Piaget feladataival.
Papp László: PRS rendszerrel végzett számonkérés informatika oktatás során.
Pattantyús-Ábrahám Sándorné: Az országos kompetenciamérés adataiból képzett feladatmátrix mint a fejlesztési terv alapja.
Pintér Henriett: Mozgássérült tanulók fogalmazási képességének fejlesztő értékelése.
Pletl Rita: Az írásbeli kifejezőképesség színvonalának alakulása az erdélyi magyar iskolahálózatban.
R. Tóth Krisztina: Az elektronikus tesztelés és tesztvégrehajtás fajtái.
R. Tóth Krisztina; Molnár Gyöngyvér: Tanár szakos hallgatók IKT használati szokásai és preferenciái.
Sitkuné Görömbei Cecília: Informatikai alapismereteket közvetítő tantárgy vizsgaeredményeit befolyásoló tényezők vizsgálata.
Szenczi Beáta; Józsa Krisztián: A tanulási énkép összefüggése a tanulmányi eredményekkel és a képességfejlettséggel.
Szentes Erzsébet: Pályaválasztási döntések és karrierhez rendelt értékek a 12. osztályosok esszéiben.
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: Az összefüggés-kezelés fejlődésének segítése mesékkel és a mesékről való csoportos beszélgetéssel.
Takács István Károly: A homoszexualitással kapcsolatos előítéletek, sztereotípiák és összefüggéseik néhány háttérváltozóval 16-18 évesek körében.
Tóth Edit: A szülői erőforrások és a szociálisérdek-érvényesítés összefüggései.
Tőkés Gyöngyvér: A tanulói teljesítmények és a társadalmi környezet közötti összefüggések.
Varga Júlia: Tanári bérezés : tanári teljesítmény.
Veress Erzsébet: Személyiség és megküzdés.
Vidákovich Tibor: A deduktív gondolkodás diagnosztikus vizsgálata az 5. és 9. évfolyamon.
Vígh Tibor; Tóth Edit: A tanulók angolnyelv-tudásának szintje és az azokat meghatározó tényezők az általános iskola és a középiskola végén.
Wakai Seiji: Kiközösítés-mentes osztály.
Zentai Gabriella: A rendszerező képesség fejlődése 4-8 éves korban.
Zsolnai Anikó: Összefüggések a szociálisérdek-érvényesítő és az érzelmi képességek között 4-17 évesek körében.