Pedagógiai Értékelési Konferencia című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 74.

2009

A DIFER-kutatások újabb eredményei.

Helyzetkép az erdélyi anyanyelvoktatásról.

Részletes program.

A konferencián prezentáló résztvevők : névmutató.

A szociálisérdek-érvényesítés többszempontú vizsgálata.

Barassevich Tamás: Az állampolgári kompetencia fogalmi megalapozása általános és középiskolás tankönyvekben.

Benkő M. Brigitta: Szociológiai tudásszintmérés végzős szociális munkás hallgatók körében.

Bodáné Kendrovics Rita: Új, alternatív oktatási módszerek szükségessége a környezetmérnök BSc képzésben.

Bordás Andrea: A helyesírási képesség és az iskolai eredményesség összefüggései.

Braunitzer Gábor: A Fish-face teszt eredményei és a szociálisérdek-érvényesítő képességek kapcsolata 4-17 éves korban.

Csaplár Péterné: A viselkedészavarok nyomában...vagy mi is van a fülünk körül? : a 2007-es SNI kontrollvizsgálódás margójára...

Csapó Benő; Székely László; Tóth Edit: Az iskolai különbségek változása a longitudinális vizsgálat adatainak tükrében.

Csordás Józsefné Anda Éva: A megkésett fejlődésű gyermekek számolási készségének fejlesztési módszerei az iskola első éveiben.

Csíkos Csaba: A choice - no-choice metodológia és alkalmazási lehetőségei a matematikai gondolkodás és az olvasás kutatásában.

Csíkos Csaba; Molnár Éva: Az olvasásra vonatkozó meggyőződések és a szövegértési teljesítmény összefüggései 3-5. osztályban.

Dancsó Tünde: A 12. évfolyamos tanulók informatikai készségeinek fejlettsége, az egyes készségek fejlettsége közötti összefüggések.

Dancsó Tünde: Az informatikai készségek és a PISA-mérés eredményei közötti összefüggések.

Dohány Gabriella: A zenei műveltség kialakításának lehetőségei a középfokú oktatásban.

Dorner Helga: Együttműködő innovátor pedagógusok - a csoportmechanizmusok és az online interakcióláncok feltérképezése kapcsolatháló-elemzéssel.

Dévény Ágnes: Az idegen nyelvi közvetítés készség a vizsgaeredmények statisztikai elemzésének tükrében.

Erdei Ildikó: Iskolaérettség és nyelvi életkor összefüggéseinek vizsgálata többnyelvű környezetben élő gyerekek esetében.

Fejes József Balázs: A célorientációs elmélet lehetőségei a tanulási környezet motivációs szempontú vizsgálatában.

Frey Andreas: Multidimenzionális adaptív tesztelés alkalmazása nagymintás mérési programokban.

Habók Anita: Fogalmi térképek alkalmazása természettudományos tantárgyakban.

Habók Anita: A tanulási stratégiák használata egy fogalmi térképes program után.

Hartig Johannes: A feladat jellemzőinek konstruktum validálásra és kritérium orientált mérésre történő felhasználása.

Hegyi Ildikó: A cigány nyelv - romani- oktatásának lehetőségei : a kutatások tükrében.

Hidvégi Péter: Munkahelyi egészségügyi jellemzők a Vám-és Pénzügyőrség személyi állományának és a rendészeti szakközépiskolák oktatóinak empirikus vizsgálata alapján.

Horváth Dániel: Integrált természettudományos mintaprojekt eredményeinek értékelése a tanulók szemszögéből - globális éghajlatváltozás oktatócsomag : határmérés.

Horváth Zsófia: Az erdélyi serdülő diákok énképének vizsgálata önjellemzéseik alapján.

Józsa Krisztián; Fazekasné Fenyvesi Margit: A beszédhiba és a beszédhanghallás összefüggése tanulásban akadályozott gyermekeknél.

Józsa Krisztián; Kelemen Rita: Matematikai szöveges feladatok megoldásának jellemzői tanulásban akadályozott és többségi gyermekek esetében.

Kaczur Sándor; Kiss Gabriella: A programozási alapok tantárgy tesztkérdéseihez tartozó vizsgaeredmények értékelése.

Kasik László: 4-17 évesek és szüleik szociálisérdek-érvényesítő képességeinek működése.

Kelemen-Molitorisz Anikó: Olvasásistratégia-használat és olvasáshoz kötődő változók összefüggésének vizsgálata budapesti szakközépiskolások körében.

Kinyó László: A magyarországi történelem és társadalomismeret tudásszintmérések, teljesítményvizsgálatok metaelemzése.

Kluknavszky Ágnes; Tóth Zoltán: A tanulók tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel.

Koreczné Kazinczi Ilona: KP-LAB : az összevont osztályú iskolákban tanító tanár innovatív képességeinek fejlesztése az IKT eszközeivel.

Korom Erzsébet; Nagy Lászlóné: A természetismeret tanulását befolyásoló tényezők vizsgálata 5. és 6. évfolyamon.

Kovács-Krassói Anikó; Keszeli Sándor; Ferencz Zoltán: A megtérés tényezői a mai Magyarországon.

Kovácsné Duró Andrea: A szöveges értékelés gyakorlata az alsó tagozatos pedagógusok véleményének tükrében.

Kádár Annamária: Logikus vonások a kisiskolások szövegalkotásában : gondolkodáslélektani sajátosságok a diákok szabadon írt meséi alapján.

Kárpáti Andrea; Kováts Antalné: A vizuális kompetencia vizsgálata komplex alkotó-befogadó feladatsorral.

Kétyi András: IKT eszközök rendszeres használata kollaboratív nyelvtanulási környezetben.

Lakatosné Török Erika: Pedagógusok IKT kompetenciái és pedagógiai stratégiái óravázlataik elemzése alapján.

Loch Ágnes: A feladat nyelvének hatása az angol nyelvi olvasásértési tesztek eredményére.

Molnár Edit Katalin: A fogalmazásképesség fejlődése és mérése : egy longitudinális vizsgálat tanulságai.

Molnár Gyöngyvér: IKT-s eszközök használata a tanárképzésben : problémaalapú tanulás multimédiás tanulási környezetben.

Molnár Gyöngyvér: Köszöntő.

Nagy Dóra: Döntésjátékok - mint a döntéshozó képesség fejlesztői.

Nagy Lászlóné; Korom Erzsébet: Az ismeretek megértését segítő fejlesztő program a természetismeret tanításához.

Nagy Zsuzsanna: 11. osztályos tanulók szövegalkotási képessége és szövegtani ismeretei.

Nagy Zsuzsanna: Középső csoportos gyermekek vizsgálata a DIFER-tesztrendszerrel és Piaget feladataival.

Papp László: PRS rendszerrel végzett számonkérés informatika oktatás során.

Pattantyús-Ábrahám Sándorné: Az országos kompetenciamérés adataiból képzett feladatmátrix mint a fejlesztési terv alapja.

Pintér Henriett: Mozgássérült tanulók fogalmazási képességének fejlesztő értékelése.

Pletl Rita: Az írásbeli kifejezőképesség színvonalának alakulása az erdélyi magyar iskolahálózatban.

R. Tóth Krisztina: Az elektronikus tesztelés és tesztvégrehajtás fajtái.

R. Tóth Krisztina; Molnár Gyöngyvér: Tanár szakos hallgatók IKT használati szokásai és preferenciái.

Sitkuné Görömbei Cecília: Informatikai alapismereteket közvetítő tantárgy vizsgaeredményeit befolyásoló tényezők vizsgálata.

Szabó Gábor: KER-eseti igazolás : nyelvvizsgafeladatok szintillesztésének külső empirikus validálása vizsgázóközpontú módszerekkel.

Szenczi Beáta; Józsa Krisztián: A tanulási énkép összefüggése a tanulmányi eredményekkel és a képességfejlettséggel.

Szentes Erzsébet: Pályaválasztási döntések és karrierhez rendelt értékek a 12. osztályosok esszéiben.

Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: Az összefüggés-kezelés fejlődésének segítése mesékkel és a mesékről való csoportos beszélgetéssel.

Takács István Károly: A homoszexualitással kapcsolatos előítéletek, sztereotípiák és összefüggéseik néhány háttérváltozóval 16-18 évesek körében.

Tóth Edit: A szülői erőforrások és a szociálisérdek-érvényesítés összefüggései.

Tőkés Gyöngyvér: A tanulói teljesítmények és a társadalmi környezet közötti összefüggések.

Varga Júlia: Tanári bérezés : tanári teljesítmény.

Veress Erzsébet: Személyiség és megküzdés.

Vidákovich Tibor: A deduktív gondolkodás diagnosztikus vizsgálata az 5. és 9. évfolyamon.

Vígh Tibor; Tóth Edit: A tanulók angolnyelv-tudásának szintje és az azokat meghatározó tényezők az általános iskola és a középiskola végén.

Wakai Seiji: Kiközösítés-mentes osztály.

Zentai Gabriella: A rendszerező képesség fejlődése 4-8 éves korban.

Zsolnai Anikó: Összefüggések a szociálisérdek-érvényesítő és az érzelmi képességek között 4-17 évesek körében.

A lista elkészítésének dátuma 2024. április 25. 00:52:45 CEST.