Items where Subject is "06. Humanities > 06.02. Languages and Literature > 06.02.06. Linguistics"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | P | R | S | T | V | W | Y | Z
Number of items at this level: 116.

A

Akalın, Şükrü Halûk: On the etymology and word formation of Arıbeyi ‘queen bee’ : how did the female bee become bey ‘male ruler’ in Turkish? In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 15-20. (2021)

Andrasek, Fruzsina: ¿Quién ganará el Óscar? In: Serie Didáctica 3. pp. 57-61. (2019)

Arkhipov, Alexandre and Lasse Däbritz, Chris and Gusev, Valentin: Working papers in corpus linguistics and digital technologies : analyses and methodology Vol. 3. - User’s Guide to INEL Kamas Corpus. ISBN 978-963-306-720-8, (2020)

Aslan Demir, Sema: An asymmetric negation marker in Turkmen: -Anok. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 135-141. (2021)

Aydemir, İbrahim Ahmet: Zur Typologie von "small clauses" in modernen Türksprachen. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 51-59. (2021)

B

Babarczy, Anna: Gyermeknyelvi korpuszok és erőforrások. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. pp. 64-75. (2019)

Babarczy, Anna: Gyermeknyelvi korpuszok és erőforrások : [előadáskivonat]. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. p. 9. (2018)

Baditzné Pálvölgyi, Kata: El español porteño y el italiano meridional. In: Acta hispanica. pp. 773-783. (2020)

Baditzné Pálvölgyi, Kata and Gaál, Zoltán Kristóf and Kovács, Dorottya and Hegedüs, Renáta and Takács, Lili: ¿Precisión lingüística o inteligibilidad? : el español oral de los Hungaroparlantes desde la perspectiva del profesor de ELE. In: Serie Didáctica 3. pp. 5-14. (2019)

Bakó, Ágnes: Comentários sobre o estatuto independente de alguns prefixos portugueses. In: Acta hispanica, (24). pp. 9-17. (2019)

Balassa, Emese: El uso de la plataforma edpuzzle en la enseñanza del español. In: Serie Didáctica 3. pp. 49-53. (2019)

Balassa, Emese: Las nuevas tendencias en la enseñanza del español : el uso de aplicaciones online en el aula. In: Serie Didáctica 3. pp. 25-47. (2019)

Balla, Melinda: Los colores. In: Serie Didáctica 4. pp. 69-70. (2020)

Basch, Éva: A kreatívírás-tanítás és gyakorlatok : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 21. (2020)

Basch, Éva: A kreatívírás-tanítás és gyakorlatok. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 126-139. (2020)

Berta, Tibor: Gramática fácil. In: Acta hispanica, (24). pp. 149-153. (2019)

Berta, Tibor and Jancsó, Katalin and Praefort, Veronika: Presentación. In: Serie Didáctica 4. p. 1. (2020)

Berta, Tibor and Jancsó, Katalin and Praefort, Veronika: Presentación. In: Serie Didáctica 3. p. 1. (2019)

Boeschoten, Hendrik: More on early middle Turkic lexical elements. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 101-108. (2021)

Borbás, Gabriella Dóra: A verbális agresszió kevésbé nyilvánvaló esetei és leleplezésük. In: Társadalmi Nemek Tudománya Interdiszciplináris eFolyóirat, (10) 2. pp. 25-98. (2020)

Branza, Mircea-Doru: Componentes lingüísticos de la chilenidad : lexicología. In: Acta hispanica 23. pp. 243-259. (2018)

Bárdos, József: Kapcsolatteremtés a tündérmesékben. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 181-188. (2020)

Bódi, Beatrix Babett: Tematikus folytonosság és tematikus progresszió Guy de Maupassant Les Bijoux (Ékszerek) című novellájában. In: LingDok 19. 19. pp. 25-42. (2020)

C

Ciobanu, Mihaela: Diferencias léxicas entre Hispanoamérica y España : anglicismos vs. términos vernaculares. In: Acta hispanica 23. pp. 261-272. (2018)

D

Dallos, Edina: Does mother earth have a beard? : the word beard in Bashkir incantations. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 109-119. (2021)

Danka, Balázs: Are two Volga-Turkī texts compiled by speakers of different Turkic varieties? In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 121-133. (2021)

Dencs, Krisztina: Szókincsfejlesztés népmesékkel : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 15. (2020)

Diéguez, Mónica Poza and Llosa Sanz, Álvaro: De la semblanza a la narración multimodal : la descripción personal, el formato biográfico y la narración de experiencias como marco de actividades para la práctica en ELE. In: Serie Didáctica 4. pp. 5-19. (2020)

Drăgan, Ruxandra: Pérdida y sustitución de arabismos en español. In: Acta hispanica, (25). pp. 209-213. (2020)

E

Enăchescu, Mihai: El verbo español : teoría y práctica. In: Acta hispanica, (24). pp. 155-156. (2019)

Erdei, Tamás: Diskurzusjelölők korpuszalapú vizsgálata a de viszont-tal és a hát-tal kapcsolatos nyelvi babonák kapcsán. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 103-115. (2020)

Erdei, Tamás: Diskurzusjelölők korpuszalapú vizsgálata a de viszont-tal és a hát-tal kapcsolatos nyelvi babonák kapcsán : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 18-19. (2020)

Erdem, Mevlüt: Comparative constructions in Turkish and Uzbek : history of the Suffix -roq. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 147-156. (2021)

Eriş Karaoğlan, Bahar: Term and concept of qualification in Turkish grammar. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 263-280. (2021)

F

Farag, Rahaf: Working papers in corpus linguistics and digital technologies : analyses and methodology Vol. 2. - Conversation-analytic transcription of Arabic-German talk-in-interaction. ISBN 978-963-306-711-6, (2019)

Farkas, Attila: Kontextuskezelés a rendőri nyelvhasználatban. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 8-18. (2019)

Farkas, Attila: Kontextuskezelés a rendőri nyelvhasználatban egy közlekedésrendészeti osztály kommunikációjának tükrében : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. p. 6. (2019)

Farkas, József: Acta Romanica : Supplementum 2. - La zootechnie : structuration d'un vocabulaire spécialisé. (1984)

Fernández, Alberto Madrona: La competencia escrita y el miedo a enfrentarse al papel en blanco. In: Serie Didáctica 4. pp. 21-28. (2020)

G

Garzón Duarte, Eliana: ¿Marcar o superar fronteras? : estudio de construcción de identidad de profesores colombianos en escuelas públicas de Estados Unidos. In: Acta hispanica 23. pp. 287-294. (2018)

Gaál, Zoltán Kristóf: Patrones de diminutivización en el español costarricense : observaciones sobre la alternancia alomórfica del sufijo -ito desde la perspectiva de nombres de marca internacionales. In: Acta hispanica, (24). pp. 19-35. (2019)

González Alfaya, Lucila: Técnicas de escritura creativa en el aula de ELE. In: Serie Didáctica 4. pp. 29-36. (2020)

González Alfaya, Lucila and Praefort, Veronika: Español a mano. In: Serie Didáctica 3. pp. 15-24. (2019)

Güzel, Hasan: Conditionals in Khalaj. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 189-200. (2021)

Güzel, Sinan: Yar- preverb as an actional specifier in Chuvash. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 201-214. (2021)

H

Horváth, József: Diachronic investigation of learner language : twenty years of the JPU corpus. In: EduLingua, (6) 1. pp. 47-59. (2020)

Hupka, Emese: Diskurzus- és társalgási jelenségek elemzése a magyar trashkultúrában - kognitív nyelvészeti keretben : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. p. 7. (2019)

Hupka, Emese: Diskurzus- és társalgási jelenségek elemzése a magyar trashkultúrában kognitív nyelvészeti keretben. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 19-47. (2019)

I

Ivanics, Mária: Paired verbs in the Däftär-i J̌ingiz-nāmä. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 241-254. (2021)

Işık, Murat: Some unlisted lexical materials of the Gözleve Bible 1941. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 231-239. (2021)

J

Jancsó, Katalin: Juegos y actividades para dinamizar la clase de ELE. In: Serie Didáctica 4. pp. 57-66. (2020)

Johanson, Lars and Csató, Éva Ágnes: On the Turkish mnemonic past, an evidential category. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 255-262. (2021)

Juhász, Valéria: Kvalitatív és kvantitatív szövegelemzés szoftverrel. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. pp. 53-63. (2019)

Juhász, Valéria: A MAXQDA tartalomelemző szoftver lehetőségei : [előadáskivonat]. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. p. 8. (2018)

Juhász, Valéria: A beszéd- és értelemgyakorlatok tantárgy célja, tartalma és módszertana Nagy László vezérkönyve alapján. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 17. (2020)

Juhász, Valéria: A beszéd- és értelemgyakorlatok tantárgy célja, tartalma és módszertana Nagy László vezérkönyve alapján. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 82-102. (2020)

K

Komoróczy, Szonja Ráhel: Jiddis, német vagy jüdisch Deutsch? A lakompaki Krausz Júda rabbi könyvei. In: Hagyományláncolat és modernitás 11. pp. 76-87. (2014)

Kovács, Dorottya: La velocidad de articulación en la enseñanza de ELE. In: Acta hispanica, (25). pp. 87-99. (2020)

L

Lantay, Gyula: Elidegenítő hatás a magyar PC-játékokosok nyelvhasználatában. In: LingDok 19. 19. pp. 43-55. (2020)

Lasse Däbritz, Chris: Working papers in corpus linguistics and digital technologies : analyses and methodology Vol. 4. - User’s Guide to INEL Dolgan Corpus. ISBN 978-963-306-743-7, (2020)

M

Magyarné Szabó, Eszter: Az irónia megjelenési formái Örkény Egyperceseiben és azok német fordításaiban. In: LingDok 19. 19. pp. 57-68. (2020)

Mező, Edina: Elejenga. In: Serie Didáctica 3. pp. 73-75. (2019)

Mező, Edina: Juego de familia : juego de cartas "uno" con miembros de la familia. In: Serie Didáctica 3. pp. 63-71. (2019)

Mező, Edina: Juego del peine. In: Serie Didáctica 4. pp. 71-73. (2020)

Mező, Edina: Mapas incompletos. In: Serie Didáctica 4. pp. 81-83. (2020)

Mittelholcz, Iván: Bevezetés az e-magyar programcsomag használatába. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. pp. 44-52. (2019)

Mittelholcz, Iván: Bevezetés az e-magyar programcsomag használatába : [előadáskivonat]. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. p. 7. (2018)

N

Németh, Luca Anna: Nyelvi benyomáskeltési stratégiák a 19. század második és a 20. század első felének magyar nyelvű illemirodalmában. In: LingDok 19. 19. pp. 69-89. (2020)

Németh, Zsuzsanna: A nemlexikális öö hang interakciós szerepének elemzése magyar nyelvű társalgásokban. In: Jelentés és nyelvhasználat, (7) 1. (2020)

Némethné Erdélyi, Csilla: Las restricciones en el uso de los predicados estativos en la lengua española. In: Acta hispanica, (25). pp. 67-86. (2020)

P

Patkós, Bence Gergő: Conquistador de España. In: Serie Didáctica 4. pp. 75-79. (2020)

Peckham, Donald W.: Language learning and learning strategy use in international university students’ English as a lingua franca communication. In: EduLingua, (6) 1. pp. 1-23. (2020)

Peckham, Donald W.: Papers in English and American studies : Tomus XVI. - Noticing and instruction in second language acquisition : a study of Hungarian learners of English. ISBN 978-963-482-946-1, (2009)

Pintér, Petra Orsolya: Appendix : Interjú egy az intézményben tanító angol tanárral. In: From Renaissance to Postmodern at the Institute of English and American studies : prizewinning essays from the OTDK 2007-2020. pp. 160-169. (2013)

Pintér, Petra Orsolya: Foreign language learning of hearing impaired children. In: From Renaissance to Postmodern at the Institute of English and American studies : prizewinning essays from the OTDK 2007-2019. pp. 135-159. (2013)

Praefort, Veronika: Al compás del español : actividades para dinamizar la clase. In: Serie Didáctica 4. pp. 37-56. (2020)

Prószéky, Gábor: Előszó. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. p. 4. (2019)

Pálfy, Miklós: Acta Romanica : Supplementum 1. (1983)

Péri, Benedek: Ḥaydar Ḫvārizmī's "Maḫzan al-asrār" and a peculiarity of the "Maḫzan al-asrār" manuscript tradition. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 317-327. (2021)

Péter, Ildikó: El retroceso del futuro de subjuntivo en España y en Hispanoamérica. In: Acta hispanica, (24). pp. 37-48. (2019)

Péter, Róbert: A big data kihívás a bölcsészettudományokban : néhány digitális bölcsészeti kutatási eszköz bemutatása : [előadáskivonat]. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. pp. 10-11. (2018)

Péter, Róbert: A big data kihívás a bölcsészettudományokban : néhány digitális bölcsészeti kutatási eszköz bemutatása. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. p. 76. (2019)

Püski, Gyöngyi: Book review - Ildikó Vančo, Rudolf Muhr, István Kozmács, Máté Huber (eds.), Hungarian as a pluricentric language in language and literature. In: EduLingua, (6) 1. pp. 107-116. (2020)

R

Rosenberg, Mátyás: A beás létige dialektális alakjai. In: LingDok 19. 19. pp. 91-107. (2020)

Rubio Estrada, Nancy: Cinco malas palabras para insultar mujeres en la Nueva España : una aproximación lingüística a cierto léxico insultológico novohispano. In: Acta hispanica, (25). pp. 115-133. (2020)

Rózsavári, Nóra: Chocolate, cacao, aguacate... Alimentos sin fronteras. In: Acta hispanica 23. pp. 273-285. (2018)

S

Sass, Bálint: Keresés korpuszban 2. : így kerestek ti. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. pp. 21-30. (2019)

Sass, Bálint: Keresés korpuszban : [előadáskivonat]. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. p. 5. (2018)

Scheibl, György: Előszó. In: LingDok 19. 19. p. 7. (2020)

Sermann, Eszter: Entradas de organizaciones latinoamericanas en IATE, la base de datos terminológica de la Unión Europea. In: Acta hispanica. pp. 795-803. (2020)

Simon, Eszter: Magyar nyelvű történeti korpuszok. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. pp. 31-43. (2019)

Simon, Eszter: Magyar nyelvű történeti korpuszok : [előadáskivonat]. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. p. 6. (2018)

Sulyok, Hedvig: Most akkor csütörtököt vallunk - vagy kudarcot mondunk? : szóláskeveredés, szótévesztés az élőbeszédben és a médiában. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. pp. 116-125. (2020)

Sulyok, Hedvig: Most akkor csütörtököt vallunk - vagy kudarcot mondunk? : szóláskeveredés, szótévesztés az élőbeszédben és a médiában : [előadáskivonat]. In: Kommunikáció- és beszédfejlesztés a gyakorlatban. p. 20. (2020)

Sulyok, Hedvig and Basch, Éva: Gondolatok a nyelv sokszínűségéről : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 4-5. (2019)

Sulyok, Hedvig and Basch, Éva: Szerkesztői előszó : beszélők és hallgatók - hallgatói írások nyelvről, nyelvhasználatról, oktatásról. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 4-7. (2019)

Suárez Vázquez, Gabriel E.: Análisis multimodal del discurso publicitario en billboards de Puerto Rico : identidades e ideologías sociales. In: Acta hispanica. pp. 805-813. (2020)

Szabó, Éva and Béres, Tamara and Guba, Csenge: A beszélgetőműsorokban megjelenő kézi gesztusok leírásának egy lehetséges módja. In: Jelentés és nyelvhasználat, (7) 1. (2020)

Szövő, Nikolett: La gastronomía de América Latina. In: Serie Didáctica 3. pp. 77-83. (2019)

Sándor, Klára: Alma - and the rest. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 339-351. (2021)

T

T. Székely, László: A templomok népies nevei. In: Bánsági áhitat 9. p. 24. (2014)

Takács, Lili: La variación dialectal de los vocativos en los países de habla hispana. In: Acta hispanica, (24). pp. 49-73. (2019)

Takács, Melinda: Chuvash language relics from the 18th century and the first Chuvash grammar. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 381-399. (2021)

Teknős, Viktória: A fordítás rejtelmei : Nietzsche nyomában - a Zarathustra magyar nyelvű fordításainak összehasonlító vizsgálata : [előadáskivonat]. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. p. 13. (2019)

Teknős, Viktória: A fordítás rejtelmei : Nietzsche nyomában : a Zarathustra magyar nyelvű fordításainak összehasonlító vizsgálata. In: Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben. pp. 101-112. (2019)

Togabayeva, Guldana: Finite verb forms in a 17th century Turkic historical text : Qādir ʿAli beg’s ‘compendium of chronicles. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 401-415. (2021)

Turi, Gergő and Surányi, Balázs: Az univerzális kvantor extra tág hatókör-értelmezése : mondattan vagy jelentéstan? In: Jelentés és nyelvhasználat, (7) 1. (2020)

Tóth, Bálint: Érvek a magyar vonatkozó mellékmondatok Párosításos Elemzése mellett. In: LingDok 19. 19. pp. 127-153. (2020)

Tóth, Hajnalka: "Seᶜādetlü mekremetlü meveddet dōstum" - Anredeformeln der christlich-osmanischen Korrespondenz vom Anfang des 18. Jahrhunderts. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 417-433. (2021)

V

Varga, Mónika: Funkcionális variáció és átmenetiség a határozói igenevek köréből : számolva a következményekkel. In: Jelentés és nyelvhasználat, (7) 1. (2020)

Vincze, Veronika: Bevezetés a korpuszok és nyelvi adatbázisok világába. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. pp. 5-20. (2019)

Vincze, Veronika: Bevezetés a korpuszok és nyelvészeti adatbázisok világába : [előadáskivonat]. In: Beszéd- és nyelvelemző szoftverek a versenyképességért és az esélyegyenlőségért. p. 4. (2018)

Voigt, Vilmos: A zsidó a magyar proverbiumokban. In: Hagyományláncolat és modernitás 11. pp. 99-111. (2014)

W

Wagner-Nagy, Beáta Boglárka and Szeverényi, Sándor and Gusev, Valentin: Working papers in corpus linguistics and digital technologies : analyses and methodology Vol. 1. - User’s guide to Nganasan spoken language corpus. ISBN 978-963-306-598-3, (2018)

Y

Yılmaz, Emine: Chuvash and linguistic documentation. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 463-477. (2021)

Z

Zimonyi, István: Preface. In: Altaic and Chagatay lectures : studies in honour of Éva Kincses-Nagy. pp. 11-12. (2021)

This list was generated on 2021. június 25. 06:56:38 CEST.