Módszertani közlemények című kiadvány cikkei

Vissza
Export [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Találatok száma: 80.

Péter Ernő. In: Módszertani közlemények, (13) 4. p. 290. (1973)

Abaházi Richárdné; Arany János: Önálló verselemzés csoportfoglalkozás keretében : Arany János : A fülemile : 7. osztály. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 287-289. (1973)

Baksa József; Bíró Judit: Az elmélet és gyakorlat dialektikája a hétköznapi pedagógiai tevékenységben. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 304-308. (1973)

Baksa József; Kiss Jolán: Az "Ünnepeink" című témakör 2. olvasás órája a II. osztályban. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 82-86. (1973)

Balogh Tibor: Az epikus irodalmi alkotások megértésének pszichológiai problémái az általános iskolában. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 53-55. (1973)

Baltási Judit; Szirmay Endre: A szokások kialakításának problémái az alsó tagozatban. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 26-31. (1973)

Bellyei László: Gondolatok az alsó tagozatos írástanításról. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 87-90. (1973)

Bellyei László: Hazafias nevelés az olvasás és környezetismeret koncentrációjában. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 159-164. (1973)

Bellyei László: Néhány alsó tagozatos tankönyvünk Petőfi-képéről. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 2-5. (1973)

Berecz Árpád: Jelöljük meg a könyveket! In: Módszertani közlemények, (13) 4. p. 289. (1973)

Bereczki Sándor: 100 éves a Szegedi Tanárképző Főiskola. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 206-212. (1973)

Boros Józsefné: Csoportmunka 5. osztályban élővilágórán. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 60-65. (1973)

Béky Loránd: Az iskolatelevízió új 5. osztályos orosz sorozatáról. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 95-98. (1973)

Békési Lászlóné: A tanulás módszerei a napközi otthonban. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 340-342. (1973)

Csoma Vilmos: Olvasástanulás a 4. osztályban. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 242-253. (1973)

Deli István: A tanítási óra elemzéséről. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 90-94. (1973)

Elekes Mihály; Móra Ferenc: Móra Ferenc : Harmadikon : elemzés. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 112-116. (1973)

Emődi János: Differenciált foglalkozás a nyelvtan órán. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 355-356. (1973)

Frisnyák Sándor: 70 éves dr. Udvarhelyi Károly. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 220-224. (1973)

Funk Miklós; Waldmann József; Zukovits Imre: Szemle. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 70-72. (1973)

Gazsó István: Témazáró tudásszintmérő lapok készítése matematikából az általános iskola felső tagozata számára. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 44-48. (1973)

Gazsó István: Témazáró tudásszintmérő lapok készítése matematikából az általános iskola felső tagozata számára : befejező rész. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 98-103. (1973)

Geréb György; Papp Józsefné; Szabó Pál; Gazsó István; Cser Andor: Szemle. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 291-292. (1973)

Gulácsy Éva; Richter Sándorné; Molnár Józsefné; Göbölös Józsefné: Hazafias nevelés az olvasás és környezetismeret koncentrációjában : IV. Gyakorlati példák és elemzésük ; folytatás. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 254-266. (1973)

Hegedűs Ferencné: Petőfi alakja a negyedik osztályos tanulók érzés- és gondolatvilágában. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 313-320. (1973)

Hegyi József: A feladatlapos módszer alkalmazása az ének-zene tanításában. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 135-141. (1973)

Hodosi Zsuzsanna: Orosz nyelvoktatási kísérlet az alsó tagozatban. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 286-287. (1973)

Holpert Flóra: Bemutatjuk Csáky Lajost és Somodi Ferencet, a Szegedi Tanárképző Főiskola IV. éves hallgatóit. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 56-57. (1973)

Jósa Zoltán: Az egészségtan tanítás és az egészségnevelés alakulása a polgári iskolai oktatásban. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 225-228. (1973)

Kelendi Gyuláné: Direkt és indirekt hatások. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 13-16. (1973)

Kemenes József: A közvetlen és önálló órák kapcsolata az 1-3. osztály óráin : az 1. o. közvetlen írás, a 3. o. önálló olvasás. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 127-134. (1973)

Kemenes József: A közéleti szereplésre való képzés jelentősége a tanítóképző intézetekben. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 337-339. (1973)

Kerékgyártó Imre: Nevelésünk alanya és tárgya : az ifjúság. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 74-82. (1973)

Kerékgyártó Imre: Szituáció és nevelés. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 230-237. (1973)

Kerékgyártó Imre: A pedagógiai hatás titkai. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 5-13. (1973)

Kerékgyártó Imre: A pedagógus munkája. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 147-154. (1973)

Kerékgyártó Imre: A szocialista tanár-diák viszony. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 297-303. (1973)

Kiss Istvánné; Borsodi István: A szokások kialakításának problémái az alsó tagozatban. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 37-43. (1973)

Kobor Jenő: Pedagógusjelöltek II. Országos Találkozója, 1973 Szeged : Országos Szakmai és Tudományos Diákköri Konferencia. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 145-147. (1973)

Kormány Gyula: A felszabadulás utáni gazdasági eredményeink bemutatása az általános iskola 8. osztálya földrajzóráin. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 342-352. (1973)

Kormány Gyula: A kép szerepe és felhasználásának módja a földrajzórán. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 170-174. (1973)

Kovács Iván: A fizikai törvények szerepe és jelentősége a kézilabdázásban. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 174-178. (1973)

Kovács Margit: A négyzetes gúla térfogatának tanítása csoportfoglalkozással. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 58-60. (1973)

Kozma Róbert: Építőkészlet : egyszerű áramkörök és a logikai áramkörök alapfogalmainak realizálására : befejező rész. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 117-123. (1973)

Kratofil Dezső: A gondolkodásra és alkotó munkára nevelés néhány gyakorlati kérdése. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 213-218. (1973)

Kunoss Judit: Írásvetítő az oktatási folyamatban. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 187-192. (1973)

Köves József: Tananyagcsökkentés vagy a szemlélet megváltoztatása? In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 179-184. (1973)

Marofka Imre: Igaza van Rakonczás Pálnak!!! In: Módszertani közlemények, (13) 3. p. 201. (1973)

Mihály Endre: A mezőgazdasági gyakorlati foglalkozás munkafüzet vezetésének didaktikai kérdései. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 266-275. (1973)

Mihály Endre: A mezőgazdasági gyakorlati foglalkozás tantárgypedagógiai problémái. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 103-111. (1973)

Miklósvári Sándor: A párthatározat és az általános iskola : II. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 73-74. (1973)

Miklósvári Sándor: A párthatározat és az általános iskola. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 1-2. (1973)

Mosonyi Kálmán: Fogalomalkotás és fogalombővítés az általános iskolai matematikaórákon. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 48-52. (1973)

Mészáros Ferenc: A szokások kialakításának problémái az alsó tagozatban. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 32-36. (1973)

Nagy József; Szabó Józsefné: Az anyanyelvi nevelés gazdagításáért végzett kísérleteink alsó tagozaton. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 308-313. (1973)

Oroszi András; Mihály Endre; Csorba Ernőné; Gaál Géza; Horváth Gedeonné; Pósa Lajos; Köves József: Szemle : tanári kézikönyvek a mezőgazdasági gyakorlati foglalkozás tanításához. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 357-360. (1973)

Paizs Imre: Könyvtárfejlesztő gyakorlatunk az Irányelvek szellemében. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 197-201. (1973)

Palotai Sándor: A képszerű látásmód fejlesztése képsor-összeállítással. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 124-127. (1973)

Révész Béla: A magnetofon és a diavetítő együttes felhasználása. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 325-331. (1973)

Sinkó István: Lonovics Lászlóról. In: Módszertani közlemények, (13) 3. p. 186. (1973)

Szabó Tibor: A vizualitás és a sztatiko-dinamikus képek haszna az orosznyelv-oktatásban. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 352-355. (1973)

Szeléndi Gábor: A szokások kialakításának problémái az alsó tagozatban. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 20-25. (1973)

Szendrei János: A hazai matematikatanítási kísérletekről. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 332-336. (1973)

Szendrei János: Új irányok a matematika tanításában. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 276-279. (1973)

Szántó Károly: A tantárgypedagógia fogalma. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 293-297. (1973)

Szűcs Bertalan: Csoportos és önálló tanulói tevékenységek az általános iskolai irodalomórákon. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 65-69. (1973)

Szűcs László: Az általános iskola korszerűbb kémiaoktatásáért. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 228-230. (1973)

Tandy Lajos: Tóth Rózsa. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 284-285. (1973)

Vargha László Gyula: A komplex tényezők hatásán belül az ülésrend szerepe a tanulók értelmi erőinek alakulására. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 192-197. (1973)

Veszprémi László: Dr. Kratofil Dezső köszöntése. In: Módszertani közlemények, (13) 4. p. 219. (1973)

Vidéki Mátyás: A súlyponti ellenőrzés vagy a totalitás elvének érvényesítése és az értékelés objektivitásának néhány kérdése témazáró feladatlap alkalmazásakor. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 280-283. (1973)

Vörös Károlyné; Erlebach ; Geréb György; Móra Ferenc: Szemle. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 202-204. (1973)

Waldmann József: Pedagógusok a közéletben. In: Módszertani közlemények, (13) 3. p. 185. (1973)

Waldmann József; Hegedűs András; Miklósvári Sándor; Gazsó István; Nagy József; Lengyel Dénes; Szepes Mária; Vidor Miklós: Szemle. In: Módszertani közlemények, (13) 2. pp. 142-144. (1973)

Welther Teréz: A modális hangsorok tanításának hasznosságáról a zenei nevelés és oktatás vonatkozásaiban. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 164-169. (1973)

Zukovits Imre: A meggyőzés, a tudatformálás pedagógiai és pszichológiai problémái. In: Módszertani közlemények, (13) 4. pp. 237-242. (1973)

Zukovits Imre: A pedagógiai hatás elvei, törvényszerűségei. In: Módszertani közlemények, (13) 1. pp. 16-20. (1973)

Zukovits Imre: A tanulók kérdései és a problémák felvetése a tanítási órákon. In: Módszertani közlemények, (13) 5. pp. 320-325. (1973)

Zukovits Imre: A tudatformálás folyamatának neveléslélektani összefüggései. In: Módszertani közlemények, (13) 3. pp. 155-159. (1973)

Ágoston György: A Szegedi Tanárképző Főiskola 100 éves jubileumára. In: Módszertani közlemények, (13) 4. p. 205. (1973)

A lista elkészítésének dátuma 2024. március 28. 15:48:24 CET.