Légrádi László: A jó és rossz közti különbségtétel és a NAT. In: Módszertani közlemények, (39) 3. pp. 117-120. (1999)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_039_003_117-120.pdf Letöltés (412kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A NAT társadalomismeret tantárgynak a jó és rossz közti különbségtételre vonatkozó követelménye a 4. osztályos tanuló számára csak akkor reális, ha a tananyagban a bűnök és erények ismertetése szerepel. Sőt, mivel a jó és rossz közti különbségtételnél több fokozat lehetséges, ez a követelmény magasabb osztályokban is szerepelhetne, ha a magasabb szintű követelményhez a megfelelő tananyagot is biztosítjuk. Alapfokon elég, ha a tanuló különbséget tud tenni bűn és erény között. Középfokon erkölcsileg meg kell tudni ítélni egy cselekvést, egy folyamatot, egy kapcsolatot. Felsőfokon pedig erkölcsi ítéletet kell tudni mondani egy tv-darabról, egy regényről, vagy egy jogszabályról. A különbségtételt megnehezíti az a tény, hogy ma a társadalom sok bűnt nem tart annak, sőt néha a bűnből erényt csinálnak. A különbségek elbizonytalanodásának az oka, hogy elvesztettük a vonatkozási alapot.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 1999 |
Kötet: | 39 |
Szám: | 3 |
ISSN: | 1219-0608 |
Oldalak: | pp. 117-120 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/39642/ |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány |
Megjegyzések: | Összefoglalás |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 17. 09:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. feb. 22. 11:53 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28313 |
Tétel nézet |