A jó és rossz közti különbségtétel és a NAT

Légrádi László: A jó és rossz közti különbségtétel és a NAT. In: Módszertani közlemények, (39) 3. pp. 117-120. (1999)

[thumbnail of modszertani_039_003_117-120.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_039_003_117-120.pdf

Letöltés (412kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A NAT társadalomismeret tantárgynak a jó és rossz közti különbségtételre vonatkozó követelménye a 4. osztályos tanuló számára csak akkor reális, ha a tananyagban a bűnök és erények ismertetése szerepel. Sőt, mivel a jó és rossz közti különbségtételnél több fokozat lehetséges, ez a követelmény magasabb osztályokban is szerepelhetne, ha a magasabb szintű követelményhez a megfelelő tananyagot is biztosítjuk. Alapfokon elég, ha a tanuló különbséget tud tenni bűn és erény között. Középfokon erkölcsileg meg kell tudni ítélni egy cselekvést, egy folyamatot, egy kapcsolatot. Felsőfokon pedig erkölcsi ítéletet kell tudni mondani egy tv-darabról, egy regényről, vagy egy jogszabályról. A különbségtételt megnehezíti az a tény, hogy ma a társadalom sok bűnt nem tart annak, sőt néha a bűnből erényt csinálnak. A különbségek elbizonytalanodásának az oka, hogy elvesztettük a vonatkozási alapot.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 1999
Kötet: 39
Szám: 3
ISSN: 1219-0608
Oldalak: pp. 117-120
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39642/
Kulcsszavak: Neveléstudomány
Megjegyzések: Összefoglalás
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:58
Utolsó módosítás: 2021. feb. 22. 11:53
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28313
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet