Plugor Réka: Exploring university students' experiences of double academic statuses in Romania : Who? When? Why? In: Belvedere Meridionale, (28) 2. pp. 5-20. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
belvedere_2016_002_005-020.pdf Letöltés (256kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
The paper off ers insights into the views and experiences of DAS – double academic status – students at a Romanian university. Th is practice is discussed in the paper from the perspective of increased participation in higher education, when more and more people spend time and money not only on gaining qualifi cations, but also on boosting their credentials by participating in various extra-curricular activities with the hope of securing an advantage for their labour market entrance. Th e processes of who, when and why these students ended up in DAS will be explored along with refl ecting on the local and national structural elements that allowed, and at times encouraged, such a practice.
| Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Rovatcím: | Tanulmányok = Studies; Approaches, snapshots |
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Belvedere Meridionale |
| Dátum: | 2016 |
| Kötet: | 28 |
| Szám: | 2 |
| Oldalak: | pp. 5-20 |
| Nyelv: | angol |
| Kiadó: | Belvedere Meridionale |
| Kiadás helye: | Szeged |
| Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37383/ |
| DOI: | 10.14232/belv.2016.2.1 |
| Kulcsszavak: | Kutatás fejlesztés - Románia - 2010-es évek |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 18-20. ; összefoglalás angol nyelven |
| Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
| Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 17. 10:36 |
| Utolsó módosítás: | 2025. júl. 02. 13:52 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/35906 |
![]() |
Tétel nézet |

