Exploring university students' experiences of double academic statuses in Romania : Who? When? Why?

Plugor Réka: Exploring university students' experiences of double academic statuses in Romania : Who? When? Why? In: Belvedere Meridionale, (28) 2. pp. 5-20. (2016)

[thumbnail of belvedere_2016_002_005-020.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
belvedere_2016_002_005-020.pdf

Letöltés (256kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The paper off ers insights into the views and experiences of DAS – double academic status – students at a Romanian university. Th is practice is discussed in the paper from the perspective of increased participation in higher education, when more and more people spend time and money not only on gaining qualifi cations, but also on boosting their credentials by participating in various extra-curricular activities with the hope of securing an advantage for their labour market entrance. Th e processes of who, when and why these students ended up in DAS will be explored along with refl ecting on the local and national structural elements that allowed, and at times encouraged, such a practice.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok = Studies; Approaches, snapshots
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Belvedere Meridionale
Dátum: 2016
Kötet: 28
Szám: 2
Oldalak: pp. 5-20
Nyelv: angol
Kiadó: Belvedere Meridionale
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37383/
DOI: 10.14232/belv.2016.2.1
Kulcsszavak: Kutatás fejlesztés - Románia - 2010-es évek
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 18-20. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:36
Utolsó módosítás: 2025. júl. 02. 13:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/35906
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet