Academic study skills: egy tanulást segítő nyelvi szeminárium tapasztalatai

Doró Katalin: Academic study skills: egy tanulást segítő nyelvi szeminárium tapasztalatai. In: EduLingua, (1) 1. pp. 17-27. (2015)

[thumbnail of edulingua_2015_001_017-027.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2015_001_017-027.pdf

Letöltés (235kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kiváló felkészültségű hallgatóink mellett egyre több a nyelvileg gyenge, sajátos nevelési igényű, tanulni nem tudó diák. Komoly kérdés, milyen formában és meddig tudjuk, a szűk kereteink között, oktatóként segíteni őket abban, hogy ne vesszenek el az egyetemi rendszerben. Tanulmányom egy olyan tanulást is segítő, első éveseknek szóló angol nyelvi szeminárium tapasztalatairól számol be, amelyen a hallgatók nyelvi fejlesztését kapcsoljuk össze olyan témákkal, feladatokkal, mint az egyetemi órák kitartó követése, jegyzetelési technikák, csoportos tanulási feladatok, egyéb óráikra történő reflektálások, önálló nyelvi fejlődés, időbeosztás, társaikkal való együttműködés, segítségkérés, tanulási és vizsgázási stratégiák. A kurzus abban egyedülálló, hogy a nyelvi fejlesztést, a tanulásmódszertant és az egyetemista létben rejlő új hallgatói kihívásokat próbálja meg ötvözni. Az elmúlt évek során alkalmam volt párhuzamos csoportokkal dolgozva megfigyelni, hogyan működik ugyanazon óra egy egymást segítő, zárt tanulócsoporttal (osztatlan angoltanári) és egy ad hoc alakult, más órákon nem feltétlenül együtt tanuló csoporttal (BA anglisztika). A hallgatói visszajelzésekből arról is képet kapunk, a különböző csoportok mennyire tudtak profitálni az órából és hogyan lehet a tapasztalatokat beépíteni a képzésbe.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: EduLingua
Dátum: 2015
Kötet: 1
Szám: 1
ISSN: 2415-945X
Oldalak: pp. 17-27
Nyelv: magyar
Kiadó: LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/46415/
DOI: 10.14232/edulingua.2015.1.3
Kulcsszavak: Tanulási módszer - felsőoktatás - tanulmányok, Alkalmazott nyelvészet - tanulmányok, Angol nyelv tanítása - módszer, Angol nyelv tanulása - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 26-27. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2017. már. 06. 10:54
Utolsó módosítás: 2025. jún. 20. 08:12
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46425
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet