T. Balla Ágnes; Bajnóczi Beatrix: Have changes brought about changes? : findings of a longitudinal study conducted among first-year students of English. In: EduLingua, (1) 2. pp. 43-52. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2015_002_043-052.pdf Letöltés (233kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
The constant changes affecting the Hungarian higher education system make both students and instructors face newer and newer challenges. The introduction of the Bologna system and the abolition of the entrance exams brought on the change that students gain admission into university programmes based on their school leaving exam results, and thus they are not screened for the programmes. In the case of language major BA and the new undivided one-tier language teacher training programmes the core problem may be the insufficient knowledge of the target language(s) which brings on vastly heterogeneous student groups in the individual seminars. In our paper we present an overview of the results of language proficiency and vocabulary tests taken by first-year English and American BA students and from 2013 also the teacher trainees. In addition to the placement tests a further questionnaire was administered, in which students evaluate their level of English on a 3-point, a 6-point and a 9-point Likert scale. Our results indicate that there is a lack of correlation between the scores necessary for admission and students‟ language proficiency level. The answers given in the questionnaires show how the students evaluate their own language proficiency at the beginning of their university studies.
| Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Rovatcím: | Tanulmányok/Articels |
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | EduLingua |
| Dátum: | 2015 |
| Kötet: | 1 |
| Szám: | 2 |
| ISSN: | 2415-945X |
| Oldalak: | pp. 43-52 |
| Nyelv: | angol |
| Kiadó: | LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék |
| Kiadás helye: | Szeged |
| Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/46416/ |
| DOI: | 10.14232/edulingua.2015.2.4 |
| Kulcsszavak: | Nyelvészet - angol - tanulmányok, Angol nyelv tanulása - felsőoktatás - kutatás, Pedagógiai kutatás |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 51-52. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven |
| Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány 06. Bölcsészettudományok 06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom |
| Feltöltés dátuma: | 2017. már. 06. 09:57 |
| Utolsó módosítás: | 2025. jún. 20. 09:00 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46435 |
![]() |
Tétel nézet |

