Tetten ért intermedialitás Michael Haneke A zongoratanárnő c. filmjében

Nádudvari Gabriella: Tetten ért intermedialitás Michael Haneke A zongoratanárnő c. filmjében.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_063-067.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_063-067.pdf

Download (303kB) | Preview

Abstract

The paper provides an overview of the latest results of German-language research into film narratology. In addition, based on Yvonne Spielmann’s intermediality theory, the author examines how the hypertext of Michael Haneke's film Die Klavierspielerin is related to the hypertext of the Elfriede Jelinek’s novel, Die Klavierspielerin. Analysis of text-production methods reveal that figures of vertical intermediality become more dense, while repetitions lengthen both the literary and the film text. These two methods, although with different intensity and dominance, clash and transform into ideas in both texts.

Item Type: Conference or Workshop Item
Other title: Intermediality unmasked in Michael Haneke’s film, Die Klavierspielerin
Heading title: Filológia
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Page Range: pp. 63-67
Contributors:
Contribution
Name
UNSPECIFIED
Haneke Michael
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Uncontrolled Keywords: Filmművészet
Additional Information: Bibliogr.: 66. p. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 05. 10:52
Last Modified: 2022. Nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64183

Actions (login required)

View Item View Item