Tetten ért intermedialitás Michael Haneke A zongoratanárnő c. filmjében

Nádudvari, Gabriella: Tetten ért intermedialitás Michael Haneke A zongoratanárnő c. filmjében. Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai. pp. 63-67. (2009)

[img] Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_063-067.pdf

Download (303kB)

Abstract

The paper provides an overview of the latest results of German-language research into film narratology. In addition, based on Yvonne Spielmann’s intermediality theory, the author examines how the hypertext of Michael Haneke's film Die Klavierspielerin is related to the hypertext of the Elfriede Jelinek’s novel, Die Klavierspielerin. Analysis of text-production methods reveal that figures of vertical intermediality become more dense, while repetitions lengthen both the literary and the film text. These two methods, although with different intensity and dominance, clash and transform into ideas in both texts.

Item Type: Article
Other title: Intermediality unmasked in Michael Haneke’s film, Die Klavierspielerin
Event Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Journal or Publication Title: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Date: 2009
Page Range: pp. 63-67
ISBN: 978-963-9927-15-5
Heading title: Filológia
Uncontrolled Keywords: Filmművészet
Additional Information: Bibliogr.: 66. p. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. Dec. 05. 10:52
Last Modified: 2019. Dec. 05. 10:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64183

Actions (login required)

View Item View Item