Nádudvari Gabriella: Tetten ért intermedialitás Michael Haneke A zongoratanárnő c. filmjében.
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_063-067.pdf Download (303kB) | Preview |
Abstract
The paper provides an overview of the latest results of German-language research into film narratology. In addition, based on Yvonne Spielmann’s intermediality theory, the author examines how the hypertext of Michael Haneke's film Die Klavierspielerin is related to the hypertext of the Elfriede Jelinek’s novel, Die Klavierspielerin. Analysis of text-production methods reveal that figures of vertical intermediality become more dense, while repetitions lengthen both the literary and the film text. These two methods, although with different intensity and dominance, clash and transform into ideas in both texts.
Item Type: | Conference or Workshop Item |
---|---|
Other title: | Intermediality unmasked in Michael Haneke’s film, Die Klavierspielerin |
Heading title: | Filológia |
Journal or Publication Title: | Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai |
Date: | 2009 |
ISBN: | 978-963-9927-15-5 |
Page Range: | pp. 63-67 |
Contributors: | Contribution Name UNSPECIFIED Haneke Michael |
Event Title: | Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged) |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/ |
Uncontrolled Keywords: | Filmművészet |
Additional Information: | Bibliogr.: 66. p. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven |
Date Deposited: | 2019. Dec. 05. 10:52 |
Last Modified: | 2022. Nov. 08. 13:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64183 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |