Tetten ért intermedialitás Michael Haneke A zongoratanárnő c. filmjében

Nádudvari Gabriella: Tetten ért intermedialitás Michael Haneke A zongoratanárnő c. filmjében.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_063-067.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_063-067.pdf

Letöltés (303kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The paper provides an overview of the latest results of German-language research into film narratology. In addition, based on Yvonne Spielmann’s intermediality theory, the author examines how the hypertext of Michael Haneke's film Die Klavierspielerin is related to the hypertext of the Elfriede Jelinek’s novel, Die Klavierspielerin. Analysis of text-production methods reveal that figures of vertical intermediality become more dense, while repetitions lengthen both the literary and the film text. These two methods, although with different intensity and dominance, clash and transform into ideas in both texts.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: Intermediality unmasked in Michael Haneke’s film, Die Klavierspielerin
Rovatcím: Filológia
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Dátum: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Oldalak: pp. 63-67
Közreműködők:
Közreműködés
Név
NEM RÉSZLETEZETT
Haneke Michael
Konferencia neve: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Kulcsszavak: Filmművészet
Megjegyzések: Bibliogr.: 66. p. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. dec. 05. 10:52
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64183
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet