Pintér Petra Orsolya: Foreign language learning of hearing impaired children. In: From Renaissance to Postmodern at the Institute of English and American studies : prizewinning essays from the OTDK 2007-2019. pp. 135-159. (2013)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
english_and_american_otdk_2007-2011_135-159.pdf Letöltés (589kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
In my discussion about the foreign language (FL) learning of Hungarian hearing impaired children, I intend to prove that it is not self-evident that verbal Hungarian is their mother tongue just because their nationality is Hungarian, thus it is not necessarily worth teaching a FL through spoken Hungarian. I focus on the question of mother tongue, as teaching a FL is affected by one’s native language (Kárpáti 2004:166). I am interested in why it is so difficult to define a hearing impaired child’s mother tongue, and why it is so difficult to teach a hearing impaired student his or her native language and / or a FL.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | From Renaissance to Postmodern at the Institute of English and American studies : prizewinning essays from the OTDK 2007-2019 |
Dátum: | 2013 |
ISBN: | 978-963-306-214-2 |
Oldalak: | pp. 135-159 |
Nyelv: | angol |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/71174/ |
Kulcsszavak: | Idegen nyelv tanulása, Idegen nyelv tanítása - gyermekeknek, Siketek |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 158-159. ; összefoglalás angol nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány 06. Bölcsészettudományok 06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom |
Feltöltés dátuma: | 2021. jan. 16. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. már. 03. 13:45 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/71389 |
![]() |
Tétel nézet |