A történelmi interpretáció és az oral history az oktatásban = Historical interpretation and oral history in education

Kojanitz László: A történelmi interpretáció és az oral history az oktatásban = Historical interpretation and oral history in education. In: Belvedere Meridionale, (32) 4. pp. 16-33. (2020)

[thumbnail of belvedere_2020_004_016-033.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
belvedere_2020_004_016-033.pdf

Letöltés (567kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The basis of a correct view of history is for students to critically deal with interpretations of the past for different purposes and genres. Oral history gets students involved in discovering and making history and critically evaluating the stories about the past. Sometimes they encounter conflicts and contradictions that may make them think about their previous views and encourage them to learn even more about the subject. Dealing with eyewitness testimonies make it clear that historical cognition is more than collecting of information and facts. Therefore, the using interviews in history teaching provide a good opportunity to teach and practice methods that can be usefully applied to evaluate other types of historical interpretations as well.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Belvedere Meridionale
Dátum: 2020
Kötet: 32
Szám: 4
ISSN: 2064-5929
Oldalak: pp. 16-33
Nyelv: magyar , angol
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/72649/
DOI: 10.14232/belv.2020.4.2
Kulcsszavak: Történelem tanítása
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 31-33. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2021. már. 24. 08:25
Utolsó módosítás: 2023. már. 03. 09:16
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72652
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet