Csépes Ildikó: Hogyan lehet támogatni a (nyelv)tanulást a fejlesztő értékelésen keresztül? In: EduLingua, (6) 1. pp. 85-103. (2020)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2020_001_085-103.pdf Letöltés (856kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányunk célja, hogy áttekintést adjon a fejlesztő értékelés különböző értelmezéseiről, a nyelvtanulás kontextusát külön is kiemelve. Bemutatjuk az osztálytermi értékelés megítélésének változását az elmúlt közel 30 év alatt, és hogy a fejlesztő értékelés miért kapott egyre több figyelmet napjainkra. Értelmezésünk szerint az értékelés átszövi az osztálytermi gyakorlat egészét, és jelentősen befolyásolhatja a diákok tanulási motivációját és magabiztosságát, melyek egyaránt döntő hatással lehetnek a tanulás eredményességére. Bemutatjuk a fejlesztő értékelés három megközelítését: a tanulást támogató értékelést, a dinamikus értékelést és a tanulás-orientált értékelés. Mindhárom felfogás rendelkezik sajátos jegyekkel, de abban egységesek, hogy az értékelést a tanítás szerves részének tekintik. Végül rövid kitekintést adunk a fejlesztő értékelést vizsgáló magyarországi kutatások eredményeit illetően. A közoktatás keretében zajló angolórák osztálytermi értékelési gyakorlatáról kibontakozó kép egyértelműen alátámasztja a szemléletváltás szükségességét.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | EduLingua |
Dátum: | 2020 |
Kötet: | 6 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 2415-945X |
Oldalak: | pp. 85-103 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72673/ |
DOI: | 10.14232/edulingua.2020.1.5 |
Kulcsszavak: | Nyelvészet - alkalmazott, Idegen nyelv tanítása - módszer, Nyelvtanulás - módszer |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 99-103. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
Feltöltés dátuma: | 2021. már. 26. 10:02 |
Utolsó módosítás: | 2023. már. 02. 15:51 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/72678 |
![]() |
Tétel nézet |