Pintér Klára: Szöveges feladatok tanításának új módszerei. In: Módszertani közlemények, (61) 3. pp. 95-112. (2021)
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_003_095-112.pdf Letöltés (880kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szöveges feladatok megoldása minden szinten sok nehézséget okoz a tanulóknak, ezért a matematikatanítás egyik fontos kérdése, hogyan érhetjük el, hogy a tanulók sikeresek legyenek ebben a témában is. A szöveges feladatok tanításával fejlődik a tanulók problémamegoldó képessége, szövegértése, összefüggéslátása, következtetési képessége, számolási és becslési készsége. A szöveges feladatok kapcsolatot jelentenek a matematika és a hétköznapi élet, sőt gyakran más tantárgyak között is. Ezért lényeges, hogy a matematikát tanítók fel tudják építeni a szöveges feladatok tanításának lépéseit, tudjanak maguk is feladatokat válogatni, különböző témákban feladatokat alkotni, és ismerjenek olyan módszereket, amelyek alkalmazásával a gyerekek szöveges feladat-megoldó képessége fejlődhet. Ehhez igyekszünk segítséget nyújtani ebben az írásban.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Rovatcím: | Műhely |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 2021 |
Kötet: | 61 |
Szám: | 3 |
ISSN: | 2063-3734 |
Oldalak: | pp. 95-112 |
Nyelv: | magyar |
Kiadó: | Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74680/ |
Kulcsszavak: | Problémamegoldás, Szövegértés, Szöveges feladat, Pedagógia - módszer |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 110-112. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
Feltöltés dátuma: | 2022. már. 31. 15:45 |
Utolsó módosítás: | 2022. már. 31. 15:45 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74843 |
Tétel nézet |