Szöveges feladatok tanításának új módszerei

Pintér Klára: Szöveges feladatok tanításának új módszerei. In: Módszertani közlemények, (61) 3. pp. 95-112. (2021)

[thumbnail of modszertani_061_003_095-112.pdf] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_061_003_095-112.pdf

Letöltés (880kB)

Absztrakt (kivonat)

A szöveges feladatok megoldása minden szinten sok nehézséget okoz a tanulóknak, ezért a matematikatanítás egyik fontos kérdése, hogyan érhetjük el, hogy a tanulók sikeresek legyenek ebben a témában is. A szöveges feladatok tanításával fejlődik a tanulók problémamegoldó képessége, szövegértése, összefüggéslátása, következtetési képessége, számolási és becslési készsége. A szöveges feladatok kapcsolatot jelentenek a matematika és a hétköznapi élet, sőt gyakran más tantárgyak között is. Ezért lényeges, hogy a matematikát tanítók fel tudják építeni a szöveges feladatok tanításának lépéseit, tudjanak maguk is feladatokat válogatni, különböző témákban feladatokat alkotni, és ismerjenek olyan módszereket, amelyek alkalmazásával a gyerekek szöveges feladat-megoldó képessége fejlődhet. Ehhez igyekszünk segítséget nyújtani ebben az írásban.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Műhely
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2021
Kötet: 61
Szám: 3
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 95-112
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/74680/
Kulcsszavak: Problémamegoldás, Szövegértés, Szöveges feladat, Pedagógia - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 110-112. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. már. 31. 15:45
Utolsó módosítás: 2022. már. 31. 15:45
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74843
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet