Belucz Judit and Bertók Ildikó Barbara and Csomós Debóra and Farkas Dávid and Léh Noémi and Hallgató Emese: A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata : perceptuális és motoros faktorok. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (1) 1. pp. 108-123. (2014)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
impulzus_001_001_108-123.pdf Download (288kB) |
Abstract
A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e a tanulás folyamatában kontextusfüggő feladat esetén. Korábbi Alternáló Szeriális Reakcióidő (ASRT) feladattal kapcsolatos kutatások azt találták, hogy a motoros faktor meghatározóbb az implicit tanulás során. Ezektől eltérően viszont kutatásunkban a kontextus szerepét is figyelembe vesszük, emiatt a kísérleti feladat jobban hasonlít egy valós észlelési helyzetre. Kísérletünkben 30 fő vett részt, mindenki mindkét – motoros és perceptuális – feltételben. Eredményeink alapján a kontextusfüggő implicit tanulás esetében inkább a perceptuális információ bizonyult fontosabbnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok |
Date: | 2014 |
Volume: | 1 |
Number: | 1 |
ISSN: | 2064-9258 |
Page Range: | pp. 108-123 |
Language: | Hungarian |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75120/ |
Uncontrolled Keywords: | Pszichológia, Tanulás |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 122-123. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.01. Psychology |
Date Deposited: | 2022. Apr. 06. 13:44 |
Last Modified: | 2022. Apr. 06. 13:44 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75133 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |