A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata : perceptuális és motoros faktorok

Belucz Judit and Bertók Ildikó Barbara and Csomós Debóra and Farkas Dávid and Léh Noémi and Hallgató Emese: A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata : perceptuális és motoros faktorok. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (1) 1. pp. 108-123. (2014)

[thumbnail of impulzus_001_001_108-123.pdf] Cikk, tanulmány, mű
impulzus_001_001_108-123.pdf

Download (288kB)

Abstract

A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e a tanulás folyamatában kontextusfüggő feladat esetén. Korábbi Alternáló Szeriális Reakcióidő (ASRT) feladattal kapcsolatos kutatások azt találták, hogy a motoros faktor meghatározóbb az implicit tanulás során. Ezektől eltérően viszont kutatásunkban a kontextus szerepét is figyelembe vesszük, emiatt a kísérleti feladat jobban hasonlít egy valós észlelési helyzetre. Kísérletünkben 30 fő vett részt, mindenki mindkét – motoros és perceptuális – feltételben. Eredményeink alapján a kontextusfüggő implicit tanulás esetében inkább a perceptuális információ bizonyult fontosabbnak.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok
Date: 2014
Volume: 1
Number: 1
ISSN: 2064-9258
Page Range: pp. 108-123
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75120/
Uncontrolled Keywords: Pszichológia, Tanulás
Additional Information: Bibliogr.: p. 122-123. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.01. Psychology
Date Deposited: 2022. Apr. 06. 13:44
Last Modified: 2022. Apr. 06. 13:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75133

Actions (login required)

View Item View Item