Belucz Judit; Bertók Ildikó Barbara; Csomós Debóra; Farkas Dávid; Léh Noémi; Hallgató Emese: A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata : perceptuális és motoros faktorok. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (1) 1. pp. 108-123. (2014)
Cikk, tanulmány, mű
impulzus_001_001_108-123.pdf Letöltés (288kB) |
Absztrakt (kivonat)
A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e a tanulás folyamatában kontextusfüggő feladat esetén. Korábbi Alternáló Szeriális Reakcióidő (ASRT) feladattal kapcsolatos kutatások azt találták, hogy a motoros faktor meghatározóbb az implicit tanulás során. Ezektől eltérően viszont kutatásunkban a kontextus szerepét is figyelembe vesszük, emiatt a kísérleti feladat jobban hasonlít egy valós észlelési helyzetre. Kísérletünkben 30 fő vett részt, mindenki mindkét – motoros és perceptuális – feltételben. Eredményeink alapján a kontextusfüggő implicit tanulás esetében inkább a perceptuális információ bizonyult fontosabbnak.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok |
Dátum: | 2014 |
Kötet: | 1 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 2064-9258 |
Oldalak: | pp. 108-123 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75120/ |
Kulcsszavak: | Pszichológia, Tanulás |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 122-123. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia |
Feltöltés dátuma: | 2022. ápr. 06. 13:44 |
Utolsó módosítás: | 2022. ápr. 06. 13:44 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75133 |
Tétel nézet |