A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata : perceptuális és motoros faktorok

Belucz Judit; Bertók Ildikó Barbara; Csomós Debóra; Farkas Dávid; Léh Noémi; Hallgató Emese: A kontextusfüggő imlicit tanulás modalitásainak vizsgálata : perceptuális és motoros faktorok. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (1) 1. pp. 108-123. (2014)

[thumbnail of impulzus_001_001_108-123.pdf] Cikk, tanulmány, mű
impulzus_001_001_108-123.pdf

Letöltés (288kB)

Absztrakt (kivonat)

A „contextual cueing” paradigma az implicit tanulás új kutatási módszere, melynek során a személyek mind motoros, mind perceptuális faktorokra támaszkodnak. Kutatásunkban a paradigma egy általunk módosított változatát használtuk, hogy megvizsgáljuk, a perceptuális vagy a motoros modalitás dominál-e a tanulás folyamatában kontextusfüggő feladat esetén. Korábbi Alternáló Szeriális Reakcióidő (ASRT) feladattal kapcsolatos kutatások azt találták, hogy a motoros faktor meghatározóbb az implicit tanulás során. Ezektől eltérően viszont kutatásunkban a kontextus szerepét is figyelembe vesszük, emiatt a kísérleti feladat jobban hasonlít egy valós észlelési helyzetre. Kísérletünkben 30 fő vett részt, mindenki mindkét – motoros és perceptuális – feltételben. Eredményeink alapján a kontextusfüggő implicit tanulás esetében inkább a perceptuális információ bizonyult fontosabbnak.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok
Dátum: 2014
Kötet: 1
Szám: 1
ISSN: 2064-9258
Oldalak: pp. 108-123
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75120/
Kulcsszavak: Pszichológia, Tanulás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 122-123. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia
Feltöltés dátuma: 2022. ápr. 06. 13:44
Utolsó módosítás: 2022. ápr. 06. 13:44
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75133
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet