Csike Tekla: "Mindenhol jó, de legjobb az iskolában?" : a pedagógusi elégedettség környezetpszichológiai vizsgálata. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (5) 1. pp. 1-18. (2018)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
impulzus_005_001_003.pdf Download (451kB) |
Abstract
Jelen kutatásban két pedagóguscsoport – a Waldorf-iskolákban és a hagyományos közoktatási intézményekben dolgozó tanárok – élettel, iskolával való elégedettsége, szubjektív jólléte kerül összehasonlításra környezetpszichológiai elméleteket alapul véve. A kutatás fő kérdése, hogy a két vizsgált csoport között milyen különbségek mutatkoznak a fenti változókat tekintve, és mennyiben járulhat ehhez hozzá az edukációs tér. Az adatgyűjtés során – személyes találkozók alkalmával – 40 résztvevővel három kérdőív, valamint egy félig strukturált interjú és rajzvizsgálat került felvételre. Az eredmények szerint a Waldorf-pedagógusok elégedettebbek az iskolával, ahol tanítanak, és ez összefüggést mutat a szubjektív jóllétük bizonyos aspektusaival is.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok |
Date: | 2018 |
Volume: | 5 |
Number: | 1 |
ISSN: | 2064-9258 |
Page Range: | pp. 1-18 |
Language: | Hungarian |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75124/ |
Uncontrolled Keywords: | Környezetpszichológia, Iskolapszichológia, Kísérleti pedagógia, Reformpedagógia, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 15-17. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.01. Psychology |
Date Deposited: | 2022. Apr. 07. 11:12 |
Last Modified: | 2022. Apr. 07. 11:12 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75162 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |