Csike Tekla: "Mindenhol jó, de legjobb az iskolában?" : a pedagógusi elégedettség környezetpszichológiai vizsgálata. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (5) 1. pp. 1-18. (2018)
Cikk, tanulmány, mű
impulzus_005_001_003.pdf Letöltés (451kB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen kutatásban két pedagóguscsoport – a Waldorf-iskolákban és a hagyományos közoktatási intézményekben dolgozó tanárok – élettel, iskolával való elégedettsége, szubjektív jólléte kerül összehasonlításra környezetpszichológiai elméleteket alapul véve. A kutatás fő kérdése, hogy a két vizsgált csoport között milyen különbségek mutatkoznak a fenti változókat tekintve, és mennyiben járulhat ehhez hozzá az edukációs tér. Az adatgyűjtés során – személyes találkozók alkalmával – 40 résztvevővel három kérdőív, valamint egy félig strukturált interjú és rajzvizsgálat került felvételre. Az eredmények szerint a Waldorf-pedagógusok elégedettebbek az iskolával, ahol tanítanak, és ez összefüggést mutat a szubjektív jóllétük bizonyos aspektusaival is.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok |
Dátum: | 2018 |
Kötet: | 5 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 2064-9258 |
Oldalak: | pp. 1-18 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75124/ |
Kulcsszavak: | Környezetpszichológia, Iskolapszichológia, Kísérleti pedagógia, Reformpedagógia, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 15-17. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia |
Feltöltés dátuma: | 2022. ápr. 07. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2022. ápr. 07. 11:12 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75162 |
Tétel nézet |