"Mindenhol jó, de legjobb az iskolában?" : a pedagógusi elégedettség környezetpszichológiai vizsgálata

Csike Tekla: "Mindenhol jó, de legjobb az iskolában?" : a pedagógusi elégedettség környezetpszichológiai vizsgálata. In: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok, (5) 1. pp. 1-18. (2018)

[thumbnail of impulzus_005_001_003.pdf] Cikk, tanulmány, mű
impulzus_005_001_003.pdf

Download (451kB)

Abstract

Jelen kutatásban két pedagóguscsoport – a Waldorf-iskolákban és a hagyományos közoktatási intézményekben dolgozó tanárok – élettel, iskolával való elégedettsége, szubjektív jólléte kerül összehasonlításra környezetpszichológiai elméleteket alapul véve. A kutatás fő kérdése, hogy a két vizsgált csoport között milyen különbségek mutatkoznak a fenti változókat tekintve, és mennyiben járulhat ehhez hozzá az edukációs tér. Az adatgyűjtés során – személyes találkozók alkalmával – 40 résztvevővel három kérdőív, valamint egy félig strukturált interjú és rajzvizsgálat került felvételre. Az eredmények szerint a Waldorf-pedagógusok elégedettebbek az iskolával, ahol tanítanak, és ez összefüggést mutat a szubjektív jóllétük bizonyos aspektusaival is.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Impulzus : szegedi pszichológiai tanulmányok
Date: 2018
Volume: 5
Number: 1
ISSN: 2064-9258
Page Range: pp. 1-18
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/75124/
Uncontrolled Keywords: Környezetpszichológia, Iskolapszichológia, Kísérleti pedagógia, Reformpedagógia, Nevelési rendszer - Waldorf-iskola
Additional Information: Bibliogr.: p. 15-17. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.01. Psychology
Date Deposited: 2022. Apr. 07. 11:12
Last Modified: 2022. Apr. 07. 11:12
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75162

Actions (login required)

View Item View Item