Bálint Anna; Hompoth Emőke; Kerepes Leila; Tasi Lia; Vékony Teodóra; Hallgató Emese: Áthuzalozás - a szokások megváltoztatásának modellezése szekvenciatanulással. In: Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013. pp. 7-18. (2013)
Cikk, tanulmány, mű
szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_007-018.pdf Letöltés (455kB) |
Absztrakt (kivonat)
Azt a jelenséget, amikor egy régi szokás helyett egy részben vagy egészben új cselekvést tanulunk meg, áthuzalozásnak hívjuk. E folyamat explicit és implicit módon is végbemehet. Kutatásunkban ASRT paradigmában vizsgáltuk az áthuzalozást kétféle kísérleti kondícióban: az egyik feltételben az impliciten megtanult szekvenciát expliciten huzalozták át a vizsgálati személyek, míg a másikban az impliciten elsajátított szabály implicit áthuzalozására került sor. Eredményeink szerint random ingerek esetén sikeres az áthuzalozás. A két kísérleti kondíció között nem találtunk jelentős különbséget, habár a leíró statisztikában megfigyelhető a mintázat, miszerint az implicit-explicit kondícióban sikeresebb az áthuzalozás.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 |
Dátum: | 2013 |
ISSN: | 1789-6061 |
Oldalak: | pp. 7-18 |
Sorozat neve: | Szegedi pszichológiai tanulmányok |
Nyelv: | magyar |
Kiadó: | SZTE BTK Pszichológiai Intézet |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75316/ |
Kulcsszavak: | Pszichológia, Tanulás |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 17-18. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia |
Feltöltés dátuma: | 2022. ápr. 19. 11:10 |
Utolsó módosítás: | 2022. ápr. 19. 11:10 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/75372 |
Tétel nézet |