Roszik Dóra: A tesztszorongás hatása az iskolai teljesítményre. In: Módszertani közlemények, (62) 1. pp. 34-46. (2022)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_001_034-046.pdf Letöltés (195kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A diákok az iskolába lépés első napjától kezdve folyamatosan kihívásokkal néznek szembe, ezek akár stresszkeltő hatásúak is lehetnek, számos esetben akár szorongást is kiválthatnak egyes tanulóknál, ez pedig befolyással van az iskolában nyújtott teljesítményükre is. Iskoláskor kezdetén válik kiemelten fontossá a teljesítés és a kompetenciaérzés, ebben a szenzitív időszakban a félelem a csökkentértékűségtől alapul szolgálhat a szorongás kialakulásához (Erikson, 1991, 1995; Cole és Cole, 2006). A nem megfelelő tanulási szokások, a korábbi teszteken nyújtott gyenge teljesítmény és az egyén személyiségéből fakadó mögöttes szorongásformák mind hozzájárulhatnak a teljesítményhelyzetekben jelentkező tesztszorongás átéléséhez.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Rovatcím: | Tanulmányok |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 2022 |
Kötet: | 62 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 2063-3734 |
Oldalak: | pp. 34-46 |
Nyelv: | magyar |
Kiadó: | Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/77824/ |
Kulcsszavak: | Szorongás, Tanulás, Teljesítmény - iskolai |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 43-46. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
Feltöltés dátuma: | 2022. dec. 19. 13:37 |
Utolsó módosítás: | 2022. dec. 19. 13:37 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77951 |
Tétel nézet |