A tesztszorongás hatása az iskolai teljesítményre

Roszik Dóra: A tesztszorongás hatása az iskolai teljesítményre. In: Módszertani közlemények, (62) 1. pp. 34-46. (2022)

[thumbnail of modszertani_2022_001_034-046.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_001_034-046.pdf

Letöltés (195kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A diákok az iskolába lépés első napjától kezdve folyamatosan kihívásokkal néznek szembe, ezek akár stresszkeltő hatásúak is lehetnek, számos esetben akár szorongást is kiválthatnak egyes tanulóknál, ez pedig befolyással van az iskolában nyújtott teljesítményükre is. Iskoláskor kezdetén válik kiemelten fontossá a teljesítés és a kompetenciaérzés, ebben a szenzitív időszakban a félelem a csökkentértékűségtől alapul szolgálhat a szorongás kialakulásához (Erikson, 1991, 1995; Cole és Cole, 2006). A nem megfelelő tanulási szokások, a korábbi teszteken nyújtott gyenge teljesítmény és az egyén személyiségéből fakadó mögöttes szorongásformák mind hozzájárulhatnak a teljesítményhelyzetekben jelentkező tesztszorongás átéléséhez.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2022
Kötet: 62
Szám: 1
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 34-46
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77824/
Kulcsszavak: Szorongás, Tanulás, Teljesítmény - iskolai
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 43-46. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.01. Pszichológia
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. dec. 19. 13:37
Utolsó módosítás: 2022. dec. 19. 13:37
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77951
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet