Pécsiné Kormos Renáta; Turcsányi Enikő: Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén - a megfigyelés mint módszer alkalmazása. In: Módszertani közlemények, (62) 2. pp. 103-117. (2022)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_002_103-117.pdf Letöltés (188kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A tudományos munkák szerzőinek körében ma egyre jobban elterjedt a kérdőívezés mint módszer egy-egy jelenség vizsgálatánál, holott vannak olyan jelenségek, amelyek esetében ezzel a módszerrel nem kapunk megfelelő mélységű információt. Amennyiben nem az előfordulási gyakoriságot, a mennyiséget szeretnénk vizsgálni, hanem azt, hogy pontosan hogyan is zajlik le egy folyamat, akkor a kérdőívezéssel mint módszerrel nem kapunk megfelelő minőségi információt. Ilyenkor kerülhet előtérbe a megfigyelés módszere, amelynek hátránya, hogy a kísérlet egyszerre csak kevés alannyal végezhető el, így a kapott információk alapján nem általánosíthatunk. Egyéni szinten azonban nagyon hasznos információkat kaphatunk. A jelen tanulmányban a megfigyelés módszerét használtuk a kötődés vizsgálatához, amelynek tapasztalatait itt osztjuk meg.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Rovatcím: | Mappa |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 2022 |
Kötet: | 62 |
Szám: | 2 |
ISSN: | 2063-3734 |
Oldalak: | pp. 103-117 |
Nyelv: | magyar |
Kiadó: | Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/77825/ |
Kulcsszavak: | Óvodai nevelés - beszoktatás |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 116-117. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány |
Feltöltés dátuma: | 2022. dec. 19. 15:57 |
Utolsó módosítás: | 2022. dec. 19. 15:57 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77964 |
![]() |
Tétel nézet |