Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén - a megfigyelés mint módszer alkalmazása

Pécsiné Kormos Renáta; Turcsányi Enikő: Kötődési problémák megnyilvánulása beszoktatás esetén - a megfigyelés mint módszer alkalmazása. In: Módszertani közlemények, (62) 2. pp. 103-117. (2022)

[thumbnail of modszertani_2022_002_103-117.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_2022_002_103-117.pdf

Letöltés (188kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tudományos munkák szerzőinek körében ma egyre jobban elterjedt a kérdőívezés mint módszer egy-egy jelenség vizsgálatánál, holott vannak olyan jelenségek, amelyek esetében ezzel a módszerrel nem kapunk megfelelő mélységű információt. Amennyiben nem az előfordulási gyakoriságot, a mennyiséget szeretnénk vizsgálni, hanem azt, hogy pontosan hogyan is zajlik le egy folyamat, akkor a kérdőívezéssel mint módszerrel nem kapunk megfelelő minőségi információt. Ilyenkor kerülhet előtérbe a megfigyelés módszere, amelynek hátránya, hogy a kísérlet egyszerre csak kevés alannyal végezhető el, így a kapott információk alapján nem általánosíthatunk. Egyéni szinten azonban nagyon hasznos információkat kaphatunk. A jelen tanulmányban a megfigyelés módszerét használtuk a kötődés vizsgálatához, amelynek tapasztalatait itt osztjuk meg.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Mappa
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2022
Kötet: 62
Szám: 2
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 103-117
Nyelv: magyar
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/77825/
Kulcsszavak: Óvodai nevelés - beszoktatás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 116-117. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2022. dec. 19. 15:57
Utolsó módosítás: 2022. dec. 19. 15:57
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/77964
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet