Aradi Csenge: Strategy use and self-perception in L2 academic reading: measuring English majors' reading strategy using the think-aloud protocol. In: EduLingua, (9) 1. pp. 27-51. (2023)
![]() |
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2023_001_027-051.pdf Letöltés (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
This article reports the main results of a think-aloud protocol study inquiring into reading strategy use and self-perception of first-year English studies and teacher trainee majors when reading academic texts in their L2. The verbal protocol was combined with a short follow-up interview and the SORS test to identify the findings and highlight any possible correlations between the three datasets. The results suggest that students have a general preference for metacognitive strategies, and the findings appear to show a certain degree of consistency across different types of data. The most frequently used and reported strategies included guessing from context, re-reading, use of external resources, and self-evaluation.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Rovatcím: | Tanulmányok |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | EduLingua |
Dátum: | 2023 |
Kötet: | 9 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 2415-945X |
Oldalak: | pp. 27-51 |
Nyelv: | angol |
Kiadó: | LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék |
Kiadás helye: | Szeged |
Befoglaló mű URL: | https://acta.bibl.u-szeged.hu/84499/ |
DOI: | 10.14232/edulingua.2023.1.2 |
Kulcsszavak: | Angol nyelv - olvasási stratégia - módszer |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 46-49. ; összefoglalás angol nyelven |
Szakterület: | 06. Bölcsészettudományok 06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom |
Feltöltés dátuma: | 2024. feb. 09. 10:38 |
Utolsó módosítás: | 2024. feb. 09. 10:38 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84501 |
![]() |
Tétel nézet |