Strategy use and self-perception in L2 academic reading: measuring English majors' reading strategy using the think-aloud protocol

Aradi Csenge: Strategy use and self-perception in L2 academic reading: measuring English majors' reading strategy using the think-aloud protocol. In: EduLingua, (9) 1. pp. 27-51. (2023)

[thumbnail of edulingua_2023_001_027-051.pdf] Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2023_001_027-051.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

This article reports the main results of a think-aloud protocol study inquiring into reading strategy use and self-perception of first-year English studies and teacher trainee majors when reading academic texts in their L2. The verbal protocol was combined with a short follow-up interview and the SORS test to identify the findings and highlight any possible correlations between the three datasets. The results suggest that students have a general preference for metacognitive strategies, and the findings appear to show a certain degree of consistency across different types of data. The most frequently used and reported strategies included guessing from context, re-reading, use of external resources, and self-evaluation.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Tanulmányok
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: EduLingua
Dátum: 2023
Kötet: 9
Szám: 1
ISSN: 2415-945X
Oldalak: pp. 27-51
Nyelv: angol
Kiadó: LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: https://acta.bibl.u-szeged.hu/84499/
DOI: 10.14232/edulingua.2023.1.2
Kulcsszavak: Angol nyelv - olvasási stratégia - módszer
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 46-49. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom
Feltöltés dátuma: 2024. feb. 09. 10:38
Utolsó módosítás: 2024. feb. 09. 10:38
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/84501
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet