Tomkáné Hóbel Mária: Egészséges mozgásigényre nevelés. In: Módszertani közlemények, (32) 2. pp. 71-76. (1992)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_032_002_071-076.pdf Letöltés (568kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Megállapítható, hogy a tanulók 31 %-a a kötelező testnevelés órán kívül nem végez semmiféle rendszeres testedzést. Jelentős eredmény viszont, hogy az 5. osztályosok közel 70%-a végez valamilyen testkulturális tevékenységet, és ebben a diákok életmódváltozásának pozitív tendenciája üdvözölhető, az ilyen jellegű korábbi felmérésekkel összehasonlítva. — az 5. osztályos fiúk és lányok rendszeres testkulturális tevékenysége között még alig van különbség, de az évek múlásával a lányok közül egyre többen hagyják abba a testedzést. — a hipotézis igazolását abban látjuk, hogy a szervezett, rendszeres testmozgás jótékony hatása egyértelműen kimutatható. Azok a gyerekek, akik több időt fordítanak valamilyen rendszeres testkulturális tevékenységre, egészségesebbek keveset „mozgó"- társaiknál. — szervezett körülményeket, lehetőségeket kell teremteni a „mozgásos életmód" kialakítására szülőknél és gyerekeknél egyaránt. — az iskolai testnevelés és sport kereteit bővíteni szükséges. Jobb feltételek mellett, magasabb óraszámban, jó tantervi követelmények mellett, hatékonyabb tanári munkával javulhatna az iskolai testnevelés és sport életmódformáló hatása. — a mindennapos testedzés mint az ifjúság egészségmegőrző programjának része, kényszer-, és ebből adódóan félmegoldás. Még akkor is, ha a mindennapos testedzés programjának elindulása óta az iskolákban folyó helyi kísérletek több kiváló megoldást is a felszínre hoztak. — meggyőződésünk, hogy az igazi megoldás a tárgyi és személyi feltételek javulása nyomán bevezetett mindennapos órarendi testnevelés óra. — a tanítványaikkal a tanároknak „potenciális" szülőként kell foglalkozniuk, akik majd családjukban hagyományt teremtenek a testkultúrának, gyermekeiket ilyen szellemben nevelik.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 1992 |
Kötet: | 32 |
Szám: | 2 |
ISSN: | 1219-0039 |
Oldalak: | pp. 71-76 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/39607/ |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány |
Megjegyzések: | Összefoglalás |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 17. 09:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. feb. 22. 15:54 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/27800 |
Tétel nézet |