Turizmus 2.0 : a kollaboráció új formáit lehetővé tevő alrendszerek bemutatása

Gyarmatiné Bányai Edit; Rényi Zsolt Dániel: Turizmus 2.0 : a kollaboráció új formáit lehetővé tevő alrendszerek bemutatása. In: Szolgáltatások világa. pp. 317-331. (2009)

[thumbnail of gtk_2009_317-331.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2009_317-331.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Cikkünkben bemutatjuk a kollaboráció sajátosságait az idegenforgalomban, különös tekintettel a közösségi internetes oldalak használatára. A világháló, különösen az ún. „web 2.0"-s, azaz közösségi oldalak minőségileg és alapjaiban változtatják meg az utazási értékláncban közreműködő szereplők lehetőségeit és erőviszonyaik átrendeződésének esélyét vetítik előre. Ismertetjük a kollaboráció jelentését turisztikai kontextusban, majá bemutatjuk a web 2.0-s jelenséget, illetve idegenforgalmi változatát - a travel 2.0-t. A web 2.0 és a travel 2.0 lényegét az internetes forradalom korábbi, retrospektive 1.0-nak nevezett fázisával szemben O'Reilly (2006) nyomán abban látjuk hogy az elsődleges érték nem az információ és az ahhoz való hozzáférés, hanem a hálózatiasodás és a hálózatok által lehetővé tett tudástranszfer. Cikkünk azt a négykomponensű rendszert mutatja be, ami ezt a közösségi hálózatokban működő kollaborációt lehetővé teszi. In our article, we look to point out the peculiarities of collaboration in the travel industry with dedicated attention to social media sites. The Web, especially its so-called „web 2.0" sites funadmentally alter the role of participants in the tourism value chain and prepare ground for new opportunities and power relations. We explore the phenomenon of collaboration and web 2.0 in the context of tourism and it's equivalent in the field - travel 2.0. We see the essence of web 2.0 and travel 2.0 in accordance with O'Reilly (2006) — as opposed to the earlier, retrospectively coined 1.0 phase - in information and accessibility ceasing to be of primary value, and networking and knowledge transfer becoming chief factors. The article illustrates the four-component system, that enables collaboration in social networks.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Travel 2.0 : an overview of subsystems enabling new forms of collaboration
Rovatcím: Új utak az elektronikus szolgáltatásokban
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Szolgáltatások világa
Dátum: 2009
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 317-331
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar , angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37416/
Kulcsszavak: Turizmus, Idegenforgalom, Szolgáltatások
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 330-331. és a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
05. Társadalomtudományok > 05.07. Társadalom- és gazdaságföldrajz
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:57
Utolsó módosítás: 2022. már. 02. 10:30
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/29212
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet