A bizalom jelentősége a B2B piacon a hazai gyártóbázissal rendelkező gyógyszeripari innováció során

Lányi Beatrix: A bizalom jelentősége a B2B piacon a hazai gyártóbázissal rendelkező gyógyszeripari innováció során. In: Innováció : a vállalati stratégiától a társadalmi stratégiáig. pp. 192-205. (2013)

[thumbnail of gtk_2013_002_192-205.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2013_002_192-205.pdf

Letöltés (130kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A vállalati növekedés egyik legjelentősebb, valamint a versenyképesség egyik kulcsfontosságú tényezője napjainkban az innováció. A modern üzleti életben újfajta piaci struktúrák és új iparágak láttak napvilágot. Ezen új innovatív piaci formáknál elmosódnak a határok verseny és az együttműködés mezsgyéin. A vállalati innovációk jelentős része nem kizárólag belső hatások következtében valósul meg a cég kutató-fejlesztő részlegén belül, hanem a vállalatok közötti együttműködés és interakció által, jellegzetes sajátosságokkal bíró hálózatok alakulnak ki, amelyek következtében egyedi, specifikus erőforrások válnak a partnerek számára elérhetővé. Az innovációs tevékenység során – főként a vállalatközi, azaz a B2B piacon – egyre nagyobb befolyást gyakorolnak az üzleti partnerek, így a kölcsönös és együttes értékteremtés mindegyik fél számára gyümölcsöző kooperáció felé mutat. Az együttműködés azonban csak akkor tud stabil és hosszú távon fenntartható maradni, ha a bizalom mindegyik kooperáló fél részéről fennáll. A hosszú távú üzleti kapcsolatok főként biztonságot, bizalmat és bizonyosságot jelentenek a szükséges erőforrások megszerzése és biztosítása szempontjából. Ezért tűztem ki célul, hogy tanulmányomban a bizalom tényezőjét elemezzem Magyarország egyik leginnovatívabb iparága, a gyógyszeripar egyik szignifikáns szegmense, a hazai gyártóbázissal rendelkező cégek innovációs együttműködése esetén. Innovation is one of crucial elements of company growth and competitiveness. In modern business life new market structures and branches may arise. There is no strict border-line between these new innovative market structures, as frontiers among competition and co-operation have blurred. Majority of innovations does not only origin from the research and development department of a company. As a consequence of company co-operations and interactions new networks with specific characteristics arise, so unique and particular resources become available to the members. During innovation activity - especially on B2B market - the influence of business partners has become much more intensive. This shared fruitful value creation is beneficial for both parties. Co-operation can only remain stable and longlasting if trust is mutually expressed. Enduring business relationships mean safety, trust and certainty also from the point of view of resource allocation. All this encouraged me to analyse the importance of trust in my article. I examined the relevance of trust during innovation co-operations among pharmaceutical companies with production base, which can be considered as one subsegment of Hungary’s most innovative branches.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: The importance of trust in the B2B market on the example of a pharmaceutical innovation
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Innováció : a vállalati stratégiától a társadalmi stratégiáig
Dátum: 2013
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 192-205
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37419/
Kulcsszavak: Innováció, Gyógyszeripar, Bizalom
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 203-205. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:38
Utolsó módosítás: 2022. feb. 10. 08:09
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/34440
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet