A vállalkozás tulajdonosa, mint a vállalati identitás forrása = The founder of the company, the source of the corporate identity

Almási Anikó: A vállalkozás tulajdonosa, mint a vállalati identitás forrása = The founder of the company, the source of the corporate identity. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (7) 1-2. pp. 243-250. (2015)

[thumbnail of vikek_018_019_243-250.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_018_019_243-250.pdf

Letöltés (330kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The corporate identity and its synergy usually correlates to the efficiency of the company: the consistently managed CI helps to build trust, loyalty and makes profit.The corporate identity models’ core area often does not contain the outside factors (as corporate design, communication and behaviour), but it always has the inside factors (as corporate culture, philosophy, strategy…). The most of the models emphasise the role of the leaders or owners, and it applies to SMEs particularly. The SMEs and family businesses are a special segment, and their corporate identity research needs divergent research method. The essay reviews a corporate identity research at SMEs and family businesses, focused on the leader’s role in corporate culture, philosophy and identity.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Testületi név: Szegedi Tudományegyetem, Közgazdaságtani Doktori Iskola, Gazdaságpszichológiai Kutatóműhely
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2015
Kötet: 7
Szám: 1-2
ISSN: 2062-1396
Oldalak: pp. 243-250
Nyelv: magyar
Testületi név: Szegedi Tudományegyetem, Közgazdaságtani Doktori Iskola, Gazdaságpszichológiai Kutatóműhely
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39768/
Kulcsszavak: Vállalati kultúra
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 249-250.
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:36
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 09:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/36220
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet