Entrepreneurial culture in Hungary - the hype of starts-ups

Németh Gergely: Entrepreneurial culture in Hungary - the hype of starts-ups. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (7) 1-2. pp. 7-13. (2015)

[thumbnail of vikek_018_019_007-013.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_018_019_007-013.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The main focus of this article is to discuss startups from an entrepreneurial perspective, emphasizing the context and external sources for managing startup enterprises. First, a number of definitions of “startup” businesses will be provided. Startup as an enterprise and startup as a culture will be differentiated. As entrepreneurial and macro perspectives are adopted, some economic criteria and statistics will be provided, with a special focus on comparing Hungary to other countries along innovation, entrepreneurship and financial capital. This will give a clearer picture of Hungary’s potential for startup-exits.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2015
Kötet: 7
Szám: 1-2
ISSN: 2062-1396
Oldalak: pp. 7-13
Nyelv: angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39768/
Kulcsszavak: Vállalkozásfejlesztés Magyarország 21. sz., Üzleti élet, Startup
Megjegyzések: Bibliogr.: 13. p.
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:36
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 09:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/36243
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet