Status based consumption in Hungary

Prónay Szabolcs; Hetesi Erzsébet; Veres Zoltán: Status based consumption in Hungary. In: The diversity of research at the Szeged Institute of Business Studies. pp. 43-57. (2011)

[thumbnail of gtk_2011_en_043-057.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2011_en_043-057.pdf

Letöltés (108kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The intention of this research is to explore how much a special type of segmentation – lifestyle-based segmentation – can be used in a Hungarian market setting. The goal is to find the answers to the question of what explanatory force lifestyle typologies have and whether it is indeed outdated to analyse consumption patterns based on traditional socio-demographic and status characteristics in Hungary. The results of the qualitative part show that price and discretionary income very often constitute an important limitation to purchases. Quantitative findings – from cluster analysis – indicate that lifestyle-based segmentation is most useful when examining the consumption patterns of the middle class.

Mű típusa: Könyv része
Rovatcím: The various facets of marketing
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: The diversity of research at the Szeged Institute of Business Studies
Dátum: 2011
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 43-57
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37422/
Kulcsszavak: Fogyasztási szokások - Magyarország - kutatási beszámoló - 21. sz.
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 55-57. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:39
Utolsó módosítás: 2022. már. 02. 15:29
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/36283
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet