Pukli Péter: A közszolgáltatások kutatásának információs háttere. In: A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje, (1). pp. 24-32. (2002)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2002_024-032.pdf Letöltés (615kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az "egy közgazdasági fogalom-több statisztikai adat" probléma megoldása állandó kihívás a statisztikai tudomány számára, és különböző módszerek és mutatószámok kidolgozására ösztönözte és ösztönzi a statisztikusokat. A közszolgáltatások információs hátterét, a rendelkezésre álló információk mennyisége és minősége alapján általában szegényesnek szokták minősíteni. Az információs hátteret tekintve az általános jellegű problémák mellett két további nehézséggel kell számolni. Az egyik speciális probléma abból származik, hogy a közszolgáltatások körére, definíciójára több értelmezéssel találkozhatunk. A másik a közszolgáltatások teljesítményének mérési nehézségei, következően abból, hogy az esetek többségében nem a piacon értékesülnek. A teljesítményre (kibocsátás, hozzáadott érték) vonatkozó adatok minősége, a közszolgáltatások esetében, gyengébb, mint más ágazatokban, a nemzetközi összehasonlításokat azonban elősegíti az a tény, hogy az országok többségében hasonló becslési eljárásokat alkalmaznak.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje |
Dátum: | 2002 |
Kötet: | 1 |
ISSN: | 1588-8533 |
Oldalak: | pp. 24-32 |
Sorozat neve: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37408/ |
Kulcsszavak: | Közszolgáltatás - Magyarország - piackutatás, Egyesület - nonprofit - vezetés |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 32. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 15. 11:13 |
Utolsó módosítás: | 2022. feb. 09. 10:22 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5592 |
Tétel nézet |