Közszolgáltatás és menedzsment

Dinya László: Közszolgáltatás és menedzsment. In: A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje, (1). pp. 235-242. (2002)

[thumbnail of gtk_2002_235-242.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2002_235-242.pdf

Letöltés (898kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A közszféra esetében akárcsak más fejlettebb országokban, hazánkban is át kell gondolni az alapvető kérdéseket: a szféra rendeltetését, szerepét a társadalmi igények kielégítésében, a működésével kapcsolatos alapvető fogalmainkat, elveket. A közszféra paradigmaváltásával kapcsolatos egyik igen izgalmas terület, a közszolgáltató szervezetek irányításának, működtetésének — az üzleti szférából származó analógia alapján: menedzselésének — kérdésköre. Az üzleti szférában kialakult (és jól bevált) menedzsment módszerek, elvek és gyakorlati fogások nem vehetők át egy-az-egyben, sőt megkockáztatható a megállapítás, hogy az esetleges átvétel során olyan jelentős mértékű adaptációs feladat állhat előttünk, ami már egyenértékű új megoldások kidolgozásával A közszolgáltató szervezetek menedzsment sajátosságainak feltárására egy hosszabb távú, átfogó primer kutatást indítottunk 1998-ban, amelynek kapcsán vizsgáltuk a közszféra átalakulásából fakadó kihívásokat, és a cikk a legfontosabb eredményeket ismerteti.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje
Dátum: 2002
Kötet: 1
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 235-242
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37408/
Kulcsszavak: Közszolgáltatás - Magyarország - piackutatás, Egyesület - nonprofit - vezetés
Megjegyzések: Bibliogr.: 242. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 15. 11:13
Utolsó módosítás: 2022. feb. 09. 09:28
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5607
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet