Dinya László: Közszolgáltatás és menedzsment. In: A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje, (1). pp. 235-242. (2002)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2002_235-242.pdf Letöltés (898kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A közszféra esetében akárcsak más fejlettebb országokban, hazánkban is át kell gondolni az alapvető kérdéseket: a szféra rendeltetését, szerepét a társadalmi igények kielégítésében, a működésével kapcsolatos alapvető fogalmainkat, elveket. A közszféra paradigmaváltásával kapcsolatos egyik igen izgalmas terület, a közszolgáltató szervezetek irányításának, működtetésének — az üzleti szférából származó analógia alapján: menedzselésének — kérdésköre. Az üzleti szférában kialakult (és jól bevált) menedzsment módszerek, elvek és gyakorlati fogások nem vehetők át egy-az-egyben, sőt megkockáztatható a megállapítás, hogy az esetleges átvétel során olyan jelentős mértékű adaptációs feladat állhat előttünk, ami már egyenértékű új megoldások kidolgozásával A közszolgáltató szervezetek menedzsment sajátosságainak feltárására egy hosszabb távú, átfogó primer kutatást indítottunk 1998-ban, amelynek kapcsán vizsgáltuk a közszféra átalakulásából fakadó kihívásokat, és a cikk a legfontosabb eredményeket ismerteti.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje |
Dátum: | 2002 |
Kötet: | 1 |
ISSN: | 1588-8533 |
Oldalak: | pp. 235-242 |
Sorozat neve: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37408/ |
Kulcsszavak: | Közszolgáltatás - Magyarország - piackutatás, Egyesület - nonprofit - vezetés |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 242. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 15. 11:13 |
Utolsó módosítás: | 2022. feb. 09. 09:28 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5607 |
Tétel nézet |