Országok márkái, márkák országai : az országeredet-hatás elmélete és gyakorlata

Papp-Váry Árpád Ferenc: Országok márkái, márkák országai : az országeredet-hatás elmélete és gyakorlata. In: A szociális identitás, az információ és a piac, (3). pp. 297-315. (2004)

[thumbnail of gtk_2004_297-315.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2004_297-315.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az egyes termékek, márkák megítélése a világpiacon szoros összefüggésben áll azzal, hogy melyik országból származnak. Az angolszász szakirodalom ezt „országeredet-hatásként" („ country-of-origin effect ", „ COO-ejject ") definiálja, de sokan használják a „made in marketing" vagy „made-in label"megnevezést is. A tanulmányban először a különböző imázs fogalmakat vizsgálom, hogy utána érthetően tudjam vázolni az országeredet-hatás lényegét. Célomnak tekintem, hogy a gyakorlati marketingben is hasznosítható eredményekkel szolgáljak, ezért különböző stratégiai lehetőséget mutatok be, annak fényében, hogy milyen az adott ország, illetve az onnan jövő márka imázsa. Legvégül a hagyományos összefoglalás helyett egy, mindnyájunkat érdeklő kérdést választottam: milyen a magyar termékek imázsa?

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: A szociális identitás, az információ és a piac
Dátum: 2004
Kötet: 3
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 297-315
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37410/
Kulcsszavak: Marketing
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 311-315. ; ill. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 15. 11:12
Utolsó módosítás: 2022. feb. 09. 14:02
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5639
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet