Flipped classroom teaching in statistics

Galambosné Tiszberger Mónika: Flipped classroom teaching in statistics.

[thumbnail of challenges_and_innovations_in_statistics_education_036-039.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
challenges_and_innovations_in_statistics_education_036-039.pdf

Letöltés (387kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Classical lectures are rather inefficient for the members of the Z-generation. They do not feel any motivation in it and it is usually not helpful in the learning procedure. They need much more chance to interact in the classroom and this interaction must be forced. We also need to make them realize that during their university studies basically they will not be taught but they have to learn on their own to reach deep, advanced level knowledge and skills by the end. The balance of the responsibility of their studies must be pushed toward them, so they will be able to handle their future life responsibilities as well. If the students are motivated to study before the “lectures”, there is a chance in the classroom for a real discussion of the topics. The aim of this presentation is to introduce some techniques, methods that can be used in a “flipped classroom”, together with the experiences of the previous semester in a 2+2 type statistics course.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Challenges and Innovations in Statistics Education
Dátum: 2018
ISBN: 978-963-306-575-4
Oldalak: pp. 36-39
Nyelv: angol
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Challenges and Innovations in Statistics Education
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2018
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57374/
Kulcsszavak: Statisztika, Oktatás
Megjegyzések: Bibliogr.: 39. p. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 30. 13:24
Utolsó módosítás: 2023. jún. 16. 12:05
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57461
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet