Using visualization tools in classes

Kovács Péter; Kazár Klára; Kuruczleki Éva: Using visualization tools in classes.

[thumbnail of challenges_and_innovations_in_statistics_education_044-048.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
challenges_and_innovations_in_statistics_education_044-048.pdf

Letöltés (255kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Not only statistical method’s usage but also their applications on real data have key importance in statistics classes, which can help to understand social- and economic phenomenon. IT tools, real data and visualization tools can mean the link among the statistical methods (for instance correlation, descriptive statistics, regression models) and application fields (for instance ageing society, poverty, income inequalities). Besides applications, statistical literacy should be also improved in the classes. The mail goal of the paper is to show statistical course materials which are using real statistical data and newer interactive visualization tools (for instance Gapminder or tools for visualizing social and economic networks). The ProCivicStat project is the framework of our work.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Challenges and Innovations in Statistics Education
Dátum: 2018
ISBN: 978-963-306-575-4
Oldalak: pp. 44-48
Nyelv: angol
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Challenges and Innovations in Statistics Education
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2018
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57374/
Kulcsszavak: Statisztika
Megjegyzések: Bibliogr.: 48. p. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 30. 13:29
Utolsó módosítás: 2023. jún. 16. 12:16
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57463
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet