Belényi Emese; Flóra Gábor: A társadalmi-nevelési inklúzió eszmerendszerének alkalmazási lehetőségei a szociális munkás képzésben = The possible ways of using the social-educational inclusion concept in the social worker training. In: Szociális szakemberek képzése határon innen és túl. pp. 9-36. (2013)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
2013_rako_erzsebet_szocialis_szakemberek_009-036.pdf Letöltés (312kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
The social worker training has started in 1991 in the Sulyok István Calvinist College (the predecessor of the Partium Christian University) and the students, who graduated in 1996 were among the first social professionals with higher education qualification. In the past few years European common policies changed in many aspects, the requirement if equal opportunities became more important in the field of educational, social and employment policy. These requirements are closely connected to the principle of overcoming social exclusion and reaching a higher level of inclusion. This paper examines the realization of these goals based on an interview survey carried out in Oradea with the participation of several social institutions.
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Rovatcím: | Szociálpedagógia-képzés |
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Szociális szakemberek képzése határon innen és túl |
Dátum: | 2013 |
ISBN: | 978-615-5372-00-1 |
Oldalak: | pp. 9-36 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/58506/ |
DOI: | 10.14232/belvbook.2013.58506.a |
Kulcsszavak: | Szociális munka - szakképzés - Magyarország - tanulmányok, Szociálpedagógia - tanulmányok |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 33-36. ; összefoglalás angol nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. jún. 05. 09:25 |
Utolsó módosítás: | 2020. júl. 16. 11:34 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/58352 |
Tétel nézet |