Análisis de errores de e/le referentes a las partículas, pronombres y adverbios en las producciones de alumnos italianos

Krekovics Diana: Análisis de errores de e/le referentes a las partículas, pronombres y adverbios en las producciones de alumnos italianos. In: Acta hispanica, (13). pp. 109-133. (2008)

[thumbnail of hisp_013_109-133.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
hisp_013_109-133.pdf

Letöltés (188kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The paper proposes to present and analyze the error patterns of Italian native speaker university students with an average level of Spanish in relation with definite and indefinite articles, personal, possessive and demonstrative pronouns, prepositions and adverbs in Spanish. After presenting the principal characteristics of contrastive analysis and error analysis, the author focuses on the analysis of the error patterns. The basis for this is provided by a grammar test prepared by the author, relying on related academic work and personal experience. Apart from this, the paper also relies on data compiled from free compositions prepared by the students. The author provides an analysis and classification of the grammatical errors committed in the tests and compositions, and, after a brief summary of the relevant grammatical rules in Italian, elaborates on the possible causes of the errors. Jelen tanulmány a kontrasztív analízis illetve a hibaelemzés főbb jellemzőinek bemutatása után olasz anyanyelvű, spanyolul tanuló, a nyelvet gyenge középfokon beszélő egyetemista diákok nyelvtani hibáit elemzi a határozott és határozatlan névelőkre, személyes, birtokos és mutató névmásokra, elöljárószókra és határozószókra vonatkozóan. A tanulmány alapjául egy, a szakirodalom illetve személyes tapasztalatok alapján erre a célra elkészített nyelvtani teszt szolgált, mely a cikket kísérő függelékben megtalálható. Ezen kívül felhasználásra került néhány, a diákok által készített szabad témájú fogalmazás is. A tesztben illetve a fogalmazásokban előforduló hibák elemzése és ezek csoportosítása, majd a vonatkozó olasz nyelvtani szabályok ismertetését követően a hibák okainak felderítése következik.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Italian speakers learning Spanish as a second language : an analysis of error patterns concerning function verbs, articles and adverbs ; Olasz anyanyelvű diákok viszonyszók, névelők és határozószókkal kapcsolatos spanyol nyelvtani hibáinak elemzése
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Acta hispanica
Dátum: 2008
Kötet: 13
ISSN: 1416-7263
Oldalak: pp. 109-133
Nyelv: magyar , angol , spanyol
Kiadó: Universidad "József Attila", Departamento de Estudios Hispánicos
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/36804/
Kulcsszavak: Nyelvtudomány - összehasonlító - olasz-spanyol, Spanyol nyelv tanulása
Megjegyzések: Bibliogr. a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 15. 07:05
Utolsó módosítás: 2022. jún. 22. 16:00
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/626
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet