Dificultades de los estudiantes Húngaros en el aprendizaje del español

Ábrahám Szilvia: Dificultades de los estudiantes Húngaros en el aprendizaje del español. In: Acta hispanica, (13). pp. 135-146. (2008)

[thumbnail of hisp_013_135-146.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
hisp_013_135-146.pdf

Letöltés (140kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The aim of the paper is to examine, with the methodology of contrastive analysis, the difficulties Hungarian students face in the process of learning Spanish, both in the fields of oral and written assignments. Thus, the paper examines the problematics of teaching both grammar (nouns, verbs, tenses and modes) and pronunciation. Although not all linguists agree on the merits of the use of the contrastive method, it is still indispensable. This method makes it possible to examine the impact of the connection between the mother tongue, and the second and third acquired language, and explore similarities and differences between different languages. The paper applies the contrastive method and its principal focus to the process of teaching and learning Spanish. The author proposes that the use of this method makes it possible to identify and classify the most typical mistakes made by the native Hungarian student, thus making the learning process more easy and effective, and also contributing to the efficiency of the language teacher's work. A tanulmány célja, hogy a kontrasztív analízis alkalmazásával képet kapjunk arról, milyen sok nehézséggel néz szembe egy magyar diák az igen népszerű spanyol nyelv tanulásakor, milyen tipikus hibákat ejthet beszédben és írásban is. A névszók, az igék, igeidők és módok vizsgálata mellett a kiejtés is hangsúlyt kapott a tanulmányban. A kontrasztív elemzési módszer vitatott ugyan a nyelvészek körében, mégis nélkülözhetetlen, hiszen segítségével egyszerre vizsgálhatjuk az anyanyelv, valamint az első és második, vagy akár több idegen nyelv hatásaival kapcsolatos összefüggéseket a spanyol nyelv tanulásában, hasonlóságokat és különbségeket kutat a nyelvek között. Az összehasonlítás során hibatípusokat fedezhetünk fel és csoportosíthatunk, mindez elősegítheti a tanulási folyamatot, az idegen nyelv elsajátítását, és természetesen a tanítás megkönnyítését is a nyelvtanárok számára.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Egyéb cím: Hungarians learning Spanish: the principal difficulties in classroom language teaching ; Magyar diákok nehézségei a spanyol nyelvtanulásban
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Acta hispanica
Dátum: 2008
Kötet: 13
ISSN: 1416-7263
Oldalak: pp. 135-146
Nyelv: magyar , angol , spanyol
Kiadó: Universidad "József Attila", Departamento de Estudios Hispánicos
Kiadás helye: Szeged
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/36804/
Kulcsszavak: Spanyol nyelv tanítása - módszer, Spanyol nyelv tanulása, Nyelvészet - spanyol
Megjegyzések: Bibliogr. a lábjegyzetekben ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 06. Bölcsészettudományok
06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 15. 07:05
Utolsó módosítás: 2022. jún. 22. 16:11
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/627
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet