Testnevelés szakos hallgatók konfliktuskezelésének háttérvizsgálata

Szatmári Zoltán: Testnevelés szakos hallgatók konfliktuskezelésének háttérvizsgálata.

[thumbnail of tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_221-227.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
tudomanyos_es_muveszeti_muhelymunkak_221-227.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The study has examined first year students regarding how they can deal with conflicts. The students participated in a role-play in which their task was to attempt to imagine that they were parents, trainers or simply they were asked to share their own experiences. The problems that were identified are dealt with through conflicts cropped up in the third and fourth semesters. The study emphasis the importance of handling conflicts in physical education classes as well as tries to show how these conflicts can be solved by using evaluating and feedback methods. The focus is also on giving answers whether the students’ skills and abilities to handle conflicts are rooted in their family or educational backgrounds.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Egyéb cím: Reviewing how students of sports can handle conflicts
Rovatcím: Sporttudomány és a kultúra
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Tudományos és művészeti műhelymunkák: új utakon a Pedagógusképző Kar című konferencia előadásai
Dátum: 2009
ISBN: 978-963-9927-15-5
Oldalak: pp. 221-227
Konferencia neve: Tudományos és művészeti műhelymunkák : új utakon a pedagógusképző kar (2007) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/64049/
Kulcsszavak: Testnevelés tanítása, Konfliktuskezelés
Megjegyzések: Bibliogr.: 227. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. dec. 07. 09:11
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 13:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/64209
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet